Honda původně byla průkopníkem vodíkového pohonu, který vedení společnosti považovalo za ekologičtější než elektrickou variantu. Vysoká poptávka po elektromotorech ji ale donutila strategii změnit.
Jedná se o změnu zásadní. Vedení plánuje, že elektrické vozy budou v roce 2025 tvořit dvě třetiny celkových prodejů značky.
Automobilku k tomu vedou růst prodeje elektrických aut a politika čínské vlády, která stále více tlačí na zvýšení prodejů elektrických aut.
Japonská automobilka v příštím roce plánuje uvést na trh hned dva elektromobily. První z nich bude určen k prodeji na světovém trhu. Druhý vůz si ale Evropan nekoupí, určen bude totiž pouze pro čínský automobilový trh. Obě auta by měla být představena v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Konkurence na poli elektrických vozů má ale v současnosti náskok. Honda, která svěřila vývoj elektromobilů samostatné divizi, se tedy věnuje i vývoji baterií, které budou jejich vozy pohánět. Jedním z cílů je vytvoření bezdrátového rychlonabíjecího systému, který ideálně po čtvrthodině nabíjení zvýší dojezd auta o 150 mil. Samotné baterie pak mají být lehké a lépe zakomponované do interiéru vozů.
Japonská automobilka se také připojí k světovému trendu, kterým je rozvoj autonomních systémů řízení. Svůj vlastní plánuje vytvořit do roku 2025.
Pokračuje ale i výroba aut s kombinovaným pohonem. Zákazníci se můžou těšit i na inovované hybridy, prvním z nich bude nová CR-V. Dvoumotorový systém, který kombinuje elektrickou energii a klasický benzínový spalovací motor, využívají už hybridní Oddysey a Accord, které už je možno vidět na amerických silnicích.