Od ukončení výroby Škody Felicie uplynulo už sedmnáct let. Připomeňte si známý model | E15.cz

Od ukončení výroby Škody Felicie uplynulo už sedmnáct let. Připomeňte si známý model

Jan Mička - Auto.cz

Legendární Škoda Felicia zaznamenala 17 let od ukončení výroby. Celkově bylo v letech 1994 až 2001 vyrobeno celkem 1 420 441 vozů. 

Vůz, vyvíjený již po převzetí značky Škoda koncernem Volkswagen, byl dostupný, moderně tvarovaný, a občas to vypadalo, že snad i nafukovací. Vždyť už hatchback s délkou 3,9 metru často sloužil jako rodinný stěhovák, a co potom o 350 mm delší kombíky, které si cestou k moři pod tíhou nákladu div neušoupaly zadní zástěrky.

Výroba Škody Felicia začala 5. září 1994, továrnu ve Vrchlabí v říjnu téhož roku doplnil mateřský závod Škodovky v Mladé Boleslavi. Představení vozu proběhlo 26. října na Karlově mostě v Praze, kde byl dokonce pokřtěn vodou z Vltavy. Tehdy to bylo úplně naopak, než je tomu dnes. Novináři totiž na vůz „naběhli“ až později, měli však možnost se s ním i poprvé projet. Světová premiéra připadla až na začátek prosince v Boloni.

Spoustu Felicií už od té doby stihla „sežrat“ koroze, na silnicích se s ní však setkáváme dnes a denně, protože díly seženete prakticky na každém rohu a spoustu oprav řada majitelů provede svépomocí. A nezapomínejme ani na komunity, jejichž členové své vozy kolikrát opečovávají natolik, že vypadají, jako by právě sjely z výrobní linky.

OBRAZEM: První Favorit sjel z výrobní linky před 30 lety

Felicia je vlastně velkým faceliftem Favoritu. Základ motorové palety představoval celohliníkový čtyřválec s objemem 1,3 litru a jednobodovým vstřikováním, který nabízel 40 kW a 94 N.m a 50 kW a 100 N.m. Vyráběly se i karburátorové verze se 42 a 43 kilowatty, pětistupňový manuál byl pro všechny shodný.

Verze kombi byla představena v Brně v červnu 1995. Možná i díky ní se o nás hovoří jako o národu chalupářů. Uvezla kdeco, pokud bylo potřeba, poprala se (stejně jako hatchback) i s polem či lesní cestou. Moc dobře to znám, naše rodina v tom nebyla jiná. Kufr kombíku měl objem 447 litrů a 1366 litrů jste dostali po sklopení zadních opěradel. Ani hatchback na tom ale s 272, respektive 976 litry, nebyl na tehdejší poměry špatně.


Celý článek a galerii najdete na webu autorevue.cz >>>


Autoprůmysl má za sebou rekordní rok, už ale naráží na svůj strop
OBRAZEM: Obytný Volkswagen California slaví třicetiny. Podívejte se, jakými změnami prošel
OBRAZEM: Do aukce míří raritní McLaren, cena může jít do stovek milionů

Autor: Jan Mička - Auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!