Český New Yorker hlásí pokles zisku o polovinu. Propadů tržeb v módě přibývá

Oděvní značce New Yorker loni v důsledku pandemie meziročně klesly tržby o zhruba tři čtvrtě miliardy korun na 2,1 miliardy korun. (ilustrační foto)

Oděvní značce New Yorker loni v důsledku pandemie meziročně klesly tržby o zhruba tři čtvrtě miliardy korun na 2,1 miliardy korun. (ilustrační foto) Zdroj: Profimedia.cz

Tuzemské divizi módní značky New Yorker loni pandemie ukrojila zhruba třetinu tržeb a polovinu zisku. Působení značky v Česku ale zatím není ohroženo, jak firma uvedla ve výroční zprávě. Propady tržeb v módním průmyslu hlásí i další společnosti.

Oděvní značce New Yorker loni meziročně klesly tržby o zhruba tři čtvrtě miliardy korun na 2,1 miliardy korun. Její zisk se oproti předchozímu roku snížil o čtvrt miliardy korun: v roce 2020 zisk činil 311 milionů korun, zatímco před pandemií v roce 2019 to bylo 558 milionů korun.

Loňský rok podle výroční zprávy firmy výrazně poznamenala pandemie, v jejímž důsledku byly zavřené kamenné prodejny a jiné provozy. „Společnost očekává v roce 2021 podobnou úroveň tržeb a zisku jako v roce 2020, a to za předpokladu, že v důsledku pandemie nedojde k dalším významným omezením,“ píše ve zprávě jednatel New Yorkeru Florian Tobias Kall. 

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce v Česku? • Videohub

Během pandemie se módním značkám obecně nedařilo, na českém trhu to buď vzdaly úplně, nebo přistoupily ke snížení počtu prodejen své sítě. Z tuzemského trhu se stáhla jména jako Promod, Next či Camaieu, v insolvenci jsou Blažek a Pietro Filipi, v úpadku skončila Kara Trutnov. 

Propady tržeb v módě se za loňský i letošní rok pohybují v desítkách procent. Podle dat Českého statistického úřadu byly loni tržby obchodů s oděvy a obuví nižší v meziročním srovnání po celý rok s výjimkou ledna. Během nejhorších měsíců, dubna a listopadu, klesly téměř o osmdesát procent.