Tuzemské divizi módní značky New Yorker loni pandemie ukrojila zhruba třetinu tržeb a polovinu zisku. Působení značky v Česku ale zatím není ohroženo, jak firma uvedla ve výroční zprávě. Propady tržeb v módním průmyslu hlásí i další společnosti.
Oděvní značce New Yorker loni meziročně klesly tržby o zhruba tři čtvrtě miliardy korun na 2,1 miliardy korun. Její zisk se oproti předchozímu roku snížil o čtvrt miliardy korun: v roce 2020 zisk činil 311 milionů korun, zatímco před pandemií v roce 2019 to bylo 558 milionů korun.
Loňský rok podle výroční zprávy firmy výrazně poznamenala pandemie, v jejímž důsledku byly zavřené kamenné prodejny a jiné provozy. „Společnost očekává v roce 2021 podobnou úroveň tržeb a zisku jako v roce 2020, a to za předpokladu, že v důsledku pandemie nedojde k dalším významným omezením,“ píše ve zprávě jednatel New Yorkeru Florian Tobias Kall.
Během pandemie se módním značkám obecně nedařilo, na českém trhu to buď vzdaly úplně, nebo přistoupily ke snížení počtu prodejen své sítě. Z tuzemského trhu se stáhla jména jako Promod, Next či Camaieu, v insolvenci jsou Blažek a Pietro Filipi, v úpadku skončila Kara Trutnov.
Propady tržeb v módě se za loňský i letošní rok pohybují v desítkách procent. Podle dat Českého statistického úřadu byly loni tržby obchodů s oděvy a obuví nižší v meziročním srovnání po celý rok s výjimkou ledna. Během nejhorších měsíců, dubna a listopadu, klesly téměř o osmdesát procent.