Covidový Black Friday: centrum Prahy zeje prázdnotou, slevy lákají jen turisty | E15.cz

Covidový Black Friday: Centrum Prahy zeje prázdnotou, slevy lákají jen turisty

Kuni Nguyenová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Černým pátkem tradičně začíná předvánoční nákupní sezona. Fronty, křik a rvačky se v pátek dopoledne ale nekonaly. Naopak. Z obvykle rušného nákupního dne pandemie proměnila centrum Prahy téměř až v město duchů, ukazuje fotoreportáž deníku E15. Výprodejová akce Black Friday přitom letos probíhá i několik měsíců, těží z ní ale spíš internetoví prodejci.

S taškami přeplněnými oblečením chodilo po ulici Na Příkopě a po Václavském náměstí jen pár turistů. Tamní obchody přitom skoro až přes celou výlohu vystavují plakáty na černý pátek, víkend i týden.

Ani v obchodním centru Palladium na náměstí Republiky to v pátek dopoledne nevypadalo, že by se právě konala jedna z největších výprodejových akcí roku. Také provozovny stravovacích služeb byly kolem oběda prázdné. Bylo to přitom jen pár hodin před vládním opatřením o zákazu konzumace jídel v obchodních centrech. Platnosti nabylo od pátečních 18 hodin.

„Bohužel si letos zákazníci nemohou spojit návštěvu Palladia s vánočními trhy před nákupním centrem a sednout si a najíst se ve foodcourtu. Na gastronomickém patře tak očekáváme tržby nižší, než bývá o Black Friday obvyklé,“ sděluje deníku E15 mluvčí obchodního centra Palladium Milan Rumler. 

Situace se podobala běžnému pátku, a to i v ostatních obchodních centrech, což potvrdil zástupce vedoucího správy obchodních center ve společnosti CBRE Pavel Urban. Obvykle ale podle něj bývá právě na Black Friday návštěvnost vysoká.

Jak pandemie změnila e-commerce v Česku?

Akce typu Black Friday podle Rumlera většinou vrcholí v pátek odpoledne a během soboty, kdy nastává špička návštěvnosti. „Tržby očekáváme vyšší, než byly o standardních víkendech, a to i přes platná opatření,“ dodává. 

Obchody s módou, kosmetikou nebo se sortimentem pro domácí mazlíčky si letos pro zákazníky připravily až poloviční slevy. Do obchodního svátku se připojily i řetězce s občerstvením Bageterie Boulevard nebo Vapiano. 

Z nákupního svátku letos těží spíše e-shopy, některé jej zahájily s předstihem. Například e-shop Mall.cz spustil akci začátkem října, zboží se slevami nabízí do neděle.

„Předpokládáme, že dárky budou letos lidé stejně jako v předchozím roce kvůli zhoršující se epidemiologické situaci pořizovat právě na internetu, v klidu a bezpečí domova. Proto letošní Black Friday a Vánoce opět očekáváme velmi silné,“ říká mluvčí Mallu Pavla Hobíková.

„Nákupní svátek“ letos podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) plánuje využít 65 procent on-line zákazníků. Mezi lidmi do 24 let jich je 83 procent. Ve slevách hodlají nakoupit alespoň část vánočních dárků.

Autor: Kuni Nguyenová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery