Dovolené v předstihu jsou stále přitažlivější. Zájem o ně vzrostl o desítky procent

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Ani epidemie koronaviru, která zasáhla Čínu, neovlivnila zájem tuzemské klientely cestovních kanceláří o nákup letní dovolené označované v katalozích jako first minute či first moment.

„Koronavir se zatím na prodejích neprojevuje. Prodeje jsou meziročně o deset procent vyšší,“ uvádí Jan Bezděk, mluvčí cestovní kanceláře Fischer. Podobně se vyjadřují další cestovní kanceláře a prodejci zájezdů.

„Koronavir na letní dovolenou dopad nemá. V počtu letních zájezdů máme meziroční nárůst dvacet procent,“ uvádí Andrea Řezníčková, mluvčí internetové cestovní agentury Invia.cz.

Exim Tours podle obchodního ředitele Petra Kostky zaznamenala nárůst prodejů oproti loňskému roku dokonce o sedmdesát procent. Cestovaní kancelář Blue Style hlásí meziroční zvýšení o zhruba pětinu. 

Prodejů se sice zatím epidemie nedotkla, ale klienti se o problematiku zajímají. „Zákazníci nám volají s dotazy, zatím jsme ale nezaznamenali, že by někdo zcela rušil pobyt,“ dodává Petr Komárek, ředitel portálu Dovolena.cz. Obdobně reagují klienti dalších kanceláří. „Lidé se ptali na aktuální situaci v destinacích,“ sděluje Bezděk. Společnost Invia.cz eviduje podle Řezníčkové jedno storno květnového zájezdu do Číny.

Drtivý počet případů nakažených koronavirem a obětí je v Číně. Včera dopoledne se počet obětí přiblížil pěti stům a nakažených bylo na celém světě téměř pětadvacet tisíc. 

Oblíbených cílů českých cestovatelů se zdravotnické problémy v Číně nedotkly. Mezi nejpřitažlivější destinace patří Turecko, Řecko, Egypt, Španělsko, Bulharsko a Tunisko.

„V posledních dnech sledujeme zvýšenou poptávku po dovolené s vlastní dopravou v Itálii a Chorvatsku, což může být ovlivněno situací kolem koronaviru,“ doplňuje Komárek.

Za růstem zájmu Čechů o včasný nákup dovolené stojí příznivá ekonomická situace, která se odráží v růstu platů a nízké nezaměstnanosti. „Cestování je jedna z věcí, za něž Češi utrácejí,“ říká Bezděk. Češi podle Invia.cz portálu nejčastěji, přesněji ve 43 procentech, podle dat Invia.cz volí čtyřhvězdičkový hotel.

Trend včasného nákupu podle cestovních kanceláří rok od roku sílí. „Zájem o first minute nabídky je veliký a tento trend už několikátou sezonu po sobě pokračuje,“ mní Jana Ondrejechová, mluvčí Blue Style.