Praha připravuje novou turistickou kartu. Využití najde v MHD, nebo při návštěvě památek

Turisté na pražském Staroměstském náměstí

Turisté na pražském Staroměstském náměstí Zdroj: E15/Anna Vackova

Prašná brána.  Hlavní pražskou a českou nákupní třídu tvoří dva kilometry značkových obchodů na Václavském náměstí a v ulici Na Příkopě. Tzv. Zlatý kříž, jak se maloobchodní lokalitě mezi Muzeem, Můstkem a náměstím Republiky přezdívá
Turisté u orloje na Staroměstském náměstí
Turisté u orloje na Staroměstském náměstí
Turisté chtěli mít hezkou památku na Prahu, vylezli na sochu a nechali se vyfotit.
5
Fotogalerie

Praha spustí novou turistickou kartu od 1. ledna 2019. S ní budou moci turisté navštěvovat památky nebo jezdit MHD, vybrat si budou moci karty různé délky platnosti. ČTK to řekl pražský radní Jan Wolf (KDU-ČSL/Trojkoalice). O názvu karty zatím nebylo rozhodnuto. Prodej karty bude sloužit k financování městské organizace Prague City Tourism (PCT). Dosud v Praze fungují Prague Card a Prague City Pass, které provozují soukromé firmy. 

Novou kartu pro Prahu připraví její městská společnost Operátor ICT. "Za kolik si budou moci turisté a na jakou délku pobytu kartu koupit, se musí teprve propočítat. Určitě ale nebude fungovat pouze v jedné délce platnosti," řekl Wolf.

V budoucnu by měla být jedinou turistickou kartou, kterou bude možné použít jako jízdenku v MHD. Nyní mohou ve veřejné dopravě turisté použít kartu Prague Card od soukromé firmy. Té podle Wolfa město možnost používání v MHD odebere.

Nyní se turistických karet ročně podle Wolfa prodá zhruba 50.000. Od nové karty si město slibuje nárůst prodeje. "V horizontu pěti až deseti let bychom chtěli, aby se jich prodalo 250.000," řekl.

Kartu bude prodávat PCT, které připadnou peníze z prodeje. PCT je nyní příspěvková organizace, v budoucnu ji město plánuje změnit na obchodní společnost. V nové akciové firmě by pak mělo být obchodní oddělení, které by mělo mít na starosti strategii rozvoje karty.

Město se chystá v případě nové karty vytvořit její fyzickou i elektronickou podobu. Ta plastová by podle Wolfa mohla sloužit i jako suvenýr. Novou kartu by mělo vlastnit hlavní město, včetně autorských a licenčních práv.