Starbucks zkouší prolomit tabu, začíná si účtovat za jednorázové kelímky

Kavárna Starbucks

Kavárna Starbucks Zdroj: m01229, Flickr.com (CC BY 2.0)

Globální řetězec kaváren Starbucks se přidává k vlně společností, které omezují využívání jednorázových obalů. Firma tento měsíc začne po zákaznících na londýnském letišti Gatwick požadovat příplatek, když si nechají svůj nápoj nalít do jednorázového papírového kelímku. Pokud se novinka uchytí, může se rozšířit na další pobočky.

Namísto jednorázového kelímku Starbucks zákazníkům nabídne vratný hrníček, který mohou později odevzdat na vybraných místech po letišti předtím, než nastoupí na svůj let. Pokud budou trvat na jednorázovém kelímku, Starbucks jim za něj naúčtuje pět pencí, tedy něco přes korunu.

Starbucks novinku spouští ve spolupráci s neziskovou organizací Hubbub a letištěm Gatwick. „Dopravní křižovatky jako letiště nebo nádraží jsou místa, kde se toho hodně nachodí a znovupoužitelné kelímky setu příliš nepoužívají,“ prohlásil šéf Hubbub Trewin Restorick. Letiště je tak podle něj ideálním místem, kde lze ověřit, zda vratné kelímky mohou u zákazníků uspět.

Na jižním terminálu letiště Gatwick pustí Starbucks do oběhu 2000 znovupoužitelných kelímků. Na Gatwicku se přitom každoročně použije kolem sedmi milionů jednorázových papírových kelímků, správa letiště zvládá většinu z tohoto množství recyklovat.