Budování značky Svatomartinské pokračuje

Svatomartinské 2012

Svatomartinské 2012

11. 11. v 11 hodin vypukne marketingový svátek všech vinařů a milovníků vína. O neustále rostoucí oblibě těchto mladých vín svědčí fakt, že vinaři od počátku obnovené svatomartinské tradice dodávají na trh každý rok více vín. Podle předběžných informací Vinařského fondu tomu ani v osmém ročníku nebude jinak, letos by mělo být na trh uvedeno více než dva milióny lahví.

Když Vinařský fond značku Svatomartinské v roce 2005 poprvé uváděl na trh, přihlásilo se 36 vinařství. V loňském roce to bylo už 125 vinařských firem a náročným hodnocením v Národním vinařském centru prošlo 365 vzorků. Lze očekávat, že tyto hranice budou i letos překonány. O možnost používat logo Svatomartinské se letos bude ucházet okolo 150 vinařských firem a vinařů, kteří přihlásí až 500 vzorků vín a na trh dodají cca 2 200 000 lahví Svatomartinského vína ročníku 2012.

Značka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je jejím vlastníkem Vinařský fond. Ten v letošním roce již po osmé společně s Národním vinařským centrem organizuje propagaci těchto vín pod jednotným logem. Značku Svatomartinské mohou využít všichni vinaři registrovaní v České republice, kteří splní všechna náročná kritéria.

Svatomartinské 2012Svatomartinské 2012

„Svatomartinská vína se stala celonárodním fenoménem, který Českou republiku aspoň na několik týdnů doslova promění,“ řekl ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec a dodal, že tomu tak je i proto, že fond značku náležitě komunikuje. Každým rokem vytvoří nový vizuál, který je prezentován v outdooru, printu, v rozhlase, na internetu i v místě prodeje. Přípravou kampaně včetně nákupu médií byla i letos pověřena reklamní agentura Comtech, PR komunikaci zajišťují Omnimedia.

Svatomartinská vína jsou první vína nového ročníku. Jedná se o vína svěží a ovocitá, která sice zrála pouhých několik týdnů, ale za tuto dobu už stačila získat svůj osobitý charakter.

Značku „Svatomartinské“ mohou nést vína vyráběná z těchto odrůd:

bílé víno – odrůdy: Müller-Thurgau, Veltlínské červené rané a Muškát moravský
typová charakteristika: příjemné, vyrovnané, svěží ovocité suché víno

růžové víno – odrůdy: Modrý Portugal a Svatovavřinecké
typová charakteristika: příjemné, dobře pitelné ovocité suché víno

červené víno - odrůdy: Modrý Portugal a Svatovavřinecké typová charakteristika: hladké sametové suché víno, odbourané kyseliny, případně karbonická macerace

Tyto odrůdy byly pro značku Svatomartinského vybrány proto, že v našich podmínkách dozrávají dříve, a nabízejí tak včas potřebnou vysokou kvalitu hroznů. Mezi Svatomartinskými víny je možné nalézt jak vína z jediné odrůdy, tak i cuvée, což je víno vyrobené z více odrůd.