Nova: Product placement funguje, máme čísla

Takhle formou Product Placementu představila Tescoma svůj loupač na česnek

Takhle formou Product Placementu představila Tescoma svůj loupač na česnek

Osmdesát procent diváků považuje product placement za méně otravný ve srovnání s televizní reklamou, tvrdí studie Millward Brown, jež vznikla na objednávku společností CME a Mediapro Pictures. Nova v těchto dnech výsledky předává svým obchodníkům a klientům.

Televize Nova chce zvýšit příjmy z product placementu, to byl hlavní důvod výzkumu, který proběhl začátkem letošního února. „Je to první studie na téma product placementu, kterou jsme realizovali nejenom u nás, ale i v celé střední Evropě,“ říká ředitelka Millward Brown Petra Průšová. Společnost CME společně s Mediapro Pictures zadala výzkum v Česku jako pilotní, podle ředitele marketingu Mediapro Pictures Jiřího Haramula bude projekt pokračovat i v dalších zemích, kde CME působí.

Z výsledků studie vyplývá, že 80 % diváků považuje product placement za méně obtěžující ve srovnání s televizní reklamou a 74 % pochopilo klíčové benefity vystavených produktů a služeb. Studie Millward Brown dále uvádí, že jednou z hlavních výhod product placementu je, že dokáže efektivně představit produkt, například 73 % respondentů po zhlédnutí jednoho z dílů seriálu Ulice, kde byl představen loupač na česnek od Tescomy, uvedlo, že nevědělo, že česnek lze loupat tak snadno.

škoda Citigo v seriálu Ulice - výstupy ze sledování oční kamerouškoda Citigo v seriálu Ulice - výstupy ze sledování oční kamerou

Agentura Millward Brown zkombinovala kvantitativní měření dopadu aktivního PP na vzorku 800 respondentů s kvalitativním zjišťováním postojů k PP a daným značkám s využitím oční kamery. „Z výsledků studie vyplynula pravidla pro úspěšné využívání product placementu. Ty v podobě manuálu dostali k dispozici všichni naši tvůrci,“ řekl Jiří Haramul z Mediapro Pictures.

Další výsledky studie uveřejníme v tištěné verzi Strategie, která vychází 19. června.