Televize Nova chce zvýšit příjmy z product placementu, to byl hlavní důvod výzkumu, který proběhl začátkem letošního února. „Je to první studie na téma product placementu, kterou jsme realizovali nejenom u nás, ale i v celé střední Evropě,“ říká ředitelka Millward Brown Petra Průšová. Společnost CME společně s Mediapro Pictures zadala výzkum v Česku jako pilotní, podle ředitele marketingu Mediapro Pictures Jiřího Haramula bude projekt pokračovat i v dalších zemích, kde CME působí.
Z výsledků studie vyplývá, že 80 % diváků považuje product placement za méně obtěžující ve srovnání s televizní reklamou a 74 % pochopilo klíčové benefity vystavených produktů a služeb. Studie Millward Brown dále uvádí, že jednou z hlavních výhod product placementu je, že dokáže efektivně představit produkt, například 73 % respondentů po zhlédnutí jednoho z dílů seriálu Ulice, kde byl představen loupač na česnek od Tescomy, uvedlo, že nevědělo, že česnek lze loupat tak snadno.
škoda Citigo v seriálu Ulice - výstupy ze sledování oční kamerou
Agentura Millward Brown zkombinovala kvantitativní měření dopadu aktivního PP na vzorku 800 respondentů s kvalitativním zjišťováním postojů k PP a daným značkám s využitím oční kamery. „Z výsledků studie vyplynula pravidla pro úspěšné využívání product placementu. Ty v podobě manuálu dostali k dispozici všichni naši tvůrci,“ řekl Jiří Haramul z Mediapro Pictures.
Další výsledky studie uveřejníme v tištěné verzi Strategie, která vychází 19. června.