Pojďme off-line s Word of Mouth (WOM)

Pojďme off-line s Word of Mouth (WOM)

Pojďme off-line s Word of Mouth (WOM)

Marta Linhartová
Snad si to ani neuvědomujeme, ale ústní doporučení, neboli šeptanda je jednou z nejstarších forem interakce mezi lidmi. Přesto všechno, první uznávaná WOM Marketing metoda vznikla pouze před dekádou. Za Word of Mouth stojí inovativní technologie, vlastní komora WOMMA a pokrokový vědecký tým.

Jeden ze stěžejních poznatků je, že ne veškerá vzrušující šeptanda se děje online. Zatímco firmy ztrácejí čas a utrácení peníze, aby zjistily, co dělají jejich fanoušci online, jejich skuteční spotřebitelé používají jejich výrobky v reálném světě, v opravdových životních situacích. Jakmile je marketingová strategie schválena a mix už je na cestě k realizaci, je příliš pozdě si uvědomit, že 90% WOM se děje off-line, jak hovoří Spoke Jones, zakladatel WOM agentury Brains on Fire.

Bruno Church, WOM Inspiration Officer dodává: „Off-line ústní reklama má jednu velkou výhodu.“ Jak jednou čelíte konverzaci z očí do očí, musíte reagovat okamžitě. Proto jsou vaše odpovědi „přirozeně emotivnější, spontánnější a autentické“, pokračuje Church. A tohle je přesně to, čeho chceme dosáhnout v marketingu! Je nepravděpodobné, že dostanete upřímné a opravdové reakce na internetu, kde mají lidé spoustu času odpověď přizpůsobit tomu, jak chtějí být společností vnímáni.

Marketéři se musí soustředit na off-line word of mouth, věnovat pozornost komunikativním nadšencům, sdělit jim všechny plusy jejich výrobků a vysvětlit, co jako značka představují. Věnujte jim svůj čas, vytrénujte je. V případě, že jim povíte zajímavé příběhy, uvidíte, že s radostí budou orodovat za vaši značku. Informujte je, bavte je, povzbuzujte je během zkoušení vašeho výrobku. „Pokud se jim váš výrobek bude zamlouvat, budou ho vášnivě propagovat“, vysvětluje Zoltán Palotai, Managing Director, trnd CEE.

RSVP: womconference@trnd.cz

Máte strach, že co „není psáno, není dáno“? „Technologie trnd je vyvinuta, aby mohla přesně monitorovat a měřit, kde a s kým se rozhovor odehrává“, zdůrazňuje Palotai. „Kromě toho, od trnd-ambasadorů se můžete dozvědět zajímavé poznatky a návrhy na změny“, pokračuje Palotai. Proč nezměnit něco na výrobku, nebo jeho komunikaci, abychom uspokojili naše zákazníky a dali jim další důvod, proč nás kupovat?

Je nasnadě monitorovat a řídit nejenom co se ději na internetu, ale především prostředí, kde naše značka vznikla a je dotvářena. Je mnohem lepší vědět, co si lidé skutečně myslí, než to, co chtějí, abychom si mysleli o nich.