Ten koncem dubna oznámil spuštění online hudební televize s názvem Mixer.cz, jejíž provoz by měl přinášet zisk téměř výhradně z prodeje prostoru pro videoreklamu. Po každém desátém přehraném videoklipu se uživateli Mixeru zobrazí reklamní spot. „S nárůstem počtu uživatelů, kteří tráví čas sledováním videa na internetu, se tenhle formát reklamy stává pro zadavatele atraktivnější a stále více ho využívají,“ potvrzuje zájem o umisťování reklamních spotů na internet i Head of Research mediální agentury ZenithOptimedia Jan Poláček.
Zároveň ale připouští, že relevantní zdroje, které by tento trend potvrdily, jsou v tuto chvíli značně omezené. „Zatím skutečně není možnost srovnání, monitoring instream reklamy totiž závisí výhradně na ochotě ke spolupráci ze strany médií, na jejichž údaje se musíme stoprocentně spoléhat - monitorovací robot totiž tento formát reklamy nevidí,“ říká Project Manager SPIR Pavel Ševera a dodává, že na přípravě monitoringu videoreklamy v rámci projektu AdMonitoring se v současné době intenzivně pracuje. „Seznam a Nova už data za březen deklarovaly, první údaje by mohly být k dispozici v rámci veřejných výstupů za měsíc květen, tedy v červnu, a v rámci placených dat by mohla být premiéra už o měsíc dříve,“ informuje Pavel Ševera.
Mediální agentury doporučují instreamovou reklamu těm zadavatelům, kteří by rádi ještě umocnili zásah své televizní kampaně. Jan Poláček ze ZenithOptimedia tvrdí, že kombinováním televizní a instream reklamy se zásah zvýší až o několik procentních bodů. Nesmíme ale zapomínat na fakt, že u některých provozovatelů internetu lze reklamu dříve či později přeskočit. „Konzumace internetového média je jiná než toho televizního, u spotu pro internet je nejdůležitějších prvních deset sekund. Do nich by se mělo vejít reklamní sdělení, nebo by případně měly natolik zaujmout, aby uživatel u reklamy zůstal až do konce,“ radí Jan Poláček, jak nejlépe pracovat s tímto reklamním formátem.