Polovinu pojistných událostí řeší Češi a Slováci online

Pojistná událost se lépe řeší online

Pojistná událost se lépe řeší online Zdroj: Shutterstock

AXA jako jedna z prvních pojišťoven v České republice a na Slovensku umožnila svým klientům řešit pojistné události v životním pojištění online. Klienti tuto inovaci využívají stále více. V České republice se totiž od začátku roku vyřešilo online 52 % pojistných událostí v životním pojištění, na Slovensku pak 47 %. Díky inovativní formě komunikace se doba likvidace pojistných událostí v životním pojištění zkrátila na polovinu.

Technologické trendy se nevyhýbají ani pojišťovnictví. Když jsme se naučili na svých telefonech, tabletech a počítačích nakupovat elektroniku a oblečení, velmi rychle jsme si zvykli i na nákup cestovního pojištění při návštěvě zahraničí. Dnes už není výjimkou ani online nákup životního pojištění. Ale co v případě, když nastane pojistná událost? 

Online místo chození do kamenné pobočky

AXA spustila loni v létě na svém webu inovativní aplikaci, která umožňuje klientům nahlásit najednou, pomocí jednoho formuláře, více událostí životního pojištění. Mezi ně patří například hospitalizace, pracovní neschopnost, trvalé tělesné poškození, ale i chirurgický zákrok. Svou situaci tak lidé mohou řešit z pohodlí domova nebo třeba z rekonvalescenční dovolené díky pár kliknutím ve vašem oblíbeném zařízení. Všechny potřebné dokumenty můžete jednoduše a rychle posílat přes internet. Aplikace navíc nešetří jenom čas, ale i snižuje administrativní zátěž a umožňuje mít kdykoliv aktuální informace o stavu řešení ohlášených pojistných událostí. 

Digitalizace služeb v pojištění byl správný krok

Dokazují to i samotná čísla – rostoucí podíl těch, kteří volí tuto cestu komunikace. Během prvního půl roku od spuštění aplikace v létě 2017 využilo tento pohodlný komunikační kanál 36 % klientů v České republice a 28 % na Slovensku. Rostoucí trend pokračuje i letos – v Česku se v prvním čtvrtletím vyšplhal na 47 % a Slovensko zaostávalo pouze o pět procentních bodů. Po téměř roce provozu vyřídila AXA v Česku online již více než polovinu událostí, téměř 52 %. Na Slovensku dalo této moderní formě komunikace od začátku roku přednost 47 % klientů.

AXA navíc neustále pracuje na dalších dílčích inovacích, které klientům dále usnadňují práci. Přibylo například prediktivní vyhledávání adres, které urychluje vyplňování místopisných údajů, nebo funkce doplňující osobní údaje. Momentálně AXA připravuje řešení pro automatizaci výpočtu pojistného plnění při riziku hospitalizace. To zpracování nahlášených pojistných událostí ještě více urychlí.

Před spuštěním online aplikace trvalo zpracování a likvidace pojistné události v životním pojištění přibližně dva týdny. Nyní je to pět dní a očekáváme, že její další rozšíření čas ještě zkrátí. K dnešnímu dni jsme díky elektronickému zpracování pojistných událostí ušetřili našim klientům 1,3 milionu korun – na poštovném, papíru a dalších nákladech. A to je krásný výsledek,“ doplnil Peter Socha, zástupce generálního ředitele skupiny AXA v ČR/SR.