Máte poslední den na změnu odběratele, psala Pražská plynárenská nepravdivě zákazníkům konkurence

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Pražská plynárenská Distribuce (PPD), která je dceřinou městské společnosti Pražská plynárenská, zaslala v pátek nepravdivý email. Mířil na zákazníky, kteří kupují plyn u společnosti EP Energy Trading a obsahoval tvrzení, že jejich dodavatel má problémy a lidé mají pouhý jeden den na to, aby změnili dodavatele.

 

 

Posléze vyšlo najevo, že email není pravdivý. PPD svůj postup omluvila "systémovou chybou" a v sobotu večer se omluvila i Pražská plynárenská

Po omluvě ale PPD poslala zákazníkům EP Energy Trading (tato firma je majetkově spřízněná s vydavatelem deníku E15, pozn. red) opět další e-mail s tím, že dodávky plynu od této společnosti končí v pondělí, a že nejpozději do neděle mohou zákazníci změnit dodavatele. Emaily měly přijít stovkám zákazníků.

Email od Pražské plynárenské:

Email od Pražské plynárenské zákazníkům EP Energy TradingEmail od Pražské plynárenské zákazníkům EP Energy Trading|EP Energy Trading

Vyjádření Pražské plynárenské na téma, proč opakovaně selhal informační systém 

„Došlo k souběhu několika ojedinělých situací, které na straně PPD způsobily rozeslání testovacích, tedy nepravdivých e-mailových zpráv o zahájení procesu rychlé změny dodavatele zákazníkům několika obchodníků s plynem. Ze strany operátora trhu s energiemi (OTE) byly zaslány testovací zprávy o zahájení procesu rychlé změny dodavatele v době, kdy v jiné části informačního systému PPD probíhalo testování úprav, vyvolaných změnami legislativy.

Systémová chyba pak byla bohužel příčinou toho, že následkem souběhu testů byla na e-mailové adresy některých konečných zákazníků automatizovaným systémem odeslána zpráva (v některých případech opakovaně) informující o nutnosti změny dodavatele,“ uvedl mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek. 

Další články na téma plynu čtěte na serveru Blesk >>>