„Naši zástupci se proti tomu postaví v dozorčí radě,“ cituje německý deník Handelsblatt nejmenovaný zdroj ze zaměstnanecké závodní rady. Ta má právo na jarním zasedání propouštění i uzavírání továren zablokovat.
Do sporu se zapojili také představitelé největšího spolumajitele Porsche Automobil Holding. Wolfgang Porsche na ženevském veletrhu uvedl, že závodní rada je spoluzodpovědná za zkostnatělost wolfsburského koncernu, a postavil se za úsporný plán představenstva Volkswagenu.
Zaměstnanci zase poukazují na chybné kroky ze strany managementu. „Nemůže se stát, aby se tu pálily miliardy a zůstalo to bez následků,“ uvedl v rozhovoru pro deník Braunschweiger Zeitung předseda závodní rady Bernd Osterloh. Vedení automobilky viní z toho, že nezvládlo přechod na novou metodu měření emisí. Kvůli tomu došlo ke zpomalení výroby a prodeje, což koncern v minulém roce stálo nejméně 25 miliard korun.
Představenstvo Volkswagenu se chystá rozjet novou výrobu elektromobilů v dolnosaském městě Emden, místní výroba passatů se má přesunout do závodu Škody Auto ve východočeských Kvasinách. Část její produkce se pak podle plánu přestěhuje do nové zamýšlené továrny, která by měla stát zhruba 33 miliard korun. Koncern si slibuje, že významnou část nákladů umoří z případné státní podpory.
sto let