Škoda ukázala tramvaj pro Turecko. Funguje i jako metro
Plzeňský podnik do Konye dodá celkem šedesátku nízkopodlažních tramvají 28T. Tendr za víc než 2,5 miliardy korun Škoda vyhrála letos v březnu.
Tramvaj má pět článků a je přes 32 metrů dlouhá. Podle hlavního inženýra projektu Jaroslava Kulhánka je na ní unikátní hlavně design. „Zdrojem inspirace byly motivy islámské architektury a světová jedinečnost města Konya – tančící derviši,“ dodal Kulhánek.
Obousměrné vozidlo v sobě spojuje vlastnosti příměstské jednotky, metra a tramvaje. „Z důvodu plánovaného provozu ve 4,5 kilometru dlouhém tunelu je tramvaj konstruována jako podpovrchová, tedy jako lehké metro,“ vysvětlil hlavní inženýr. Podle něj rovněž dvě vozidla mou jezdit spojené dohromady jako vlak.
Do tramvaje se vejde až 364 pasažérů, kteří se mohou těšit také na zabudovanou Wi-Fi a klimatizaci. Tu inženýři přizpůsobili horkému tureckému podnebí.
Škoda Transportation není v Turecku úplným nováčkem. Její dceřinná společnost Škoda Electric totiž dodává kompletní elektrické pohony pro 80 lokomotiv Hyundai Rotem, které jsou určené pro Turecké státní dráhy.