Volkswagen sníží výdaje o 140 miliard, šetřit má i Škoda
Generální ředitel automobilky Martin Winterkorn hodlá přezkoumat náklady na všech úrovních, aby zajistil udržení ziskovosti při výrobě osobních aut. Koncern zaměstnává téměř 575 tisíc lidí, což je víc, než jakákoliv jiná automobilka. „Z hlediska produktivity máme ve srovnání s hlavními konkurenty hodně co dohánět,“ uvedl podle agentury Bloomberg Winterkorn v interní zprávě pro manažery podniku. „Musíme teď udělat jasné, efektivní a někdy i obtížné kroky,“ dodal.
Omezování se dotkne i nákladů na vývoj dosahujících deseti miliard dolarů. Ty od roku 2010 stouply o 80 procent. Je například otázkou, zda musí VW v Evropě nabízet dvanáct různých kabrioletů. Stačit by prý mohly dva modely bez střechy.
Už na začátku roku Winterkorn na Ženevském autosalonu prohlásil, že ne každý model automobilky musí dostat nástupce. Namísto toho by mohlo vznikat více variant jednoho modelů. Rychle se měnící požadavky zákazníků totiž výrobce nutí, aby s nástupci svých modelů přicházeli v rychlejším tempu než za dříve obvyklých sedm až osm let.
Škoda chce zjednodušit řízení firmy
Součástí Volkswagenu je i mladoboleslavská Škoda Auto. Ta podle mluvčího Tomáše Kubíka nyní vyhodnocuje procesy a strukturu ve firmě a snaží se nastavit efektivnější provoz.
„Chceme vyhodnotit aktuální procesy, jak to ve firmě funguje a nastavit to tak, abychom byli ještě silnější, modernější a efektivnější a mohli výrazněji růst i na mezinárodních trzích,“ řekl. Dodal, že Škodě nejde o snižování nákladů, ale o přípravu na posílení firmy.
Také týdeník odborů automobilky Škodovácký odborář nedávno uvedl, že firma chystá strategii restrukturalizace a modernizace, která by měla vést k zefektivnění činnosti. Mimo jiné má zjednodušit řídící strukturu managementu a odbourat zbytečnou byrokracii. Strategický dokument mají odbory projednat s vedením firmy přibližně do půl roku.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Koncernu patří také značky Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.