Podle Falcka to bylo takové „veřejné tajemství“ a spíše se diví tomu, že se to dostalo ven až v roce 2015. „Používali jsme v té době stejné technologie, stejné systémy od Bosche nebo Densa a nikdy jsme nemohli splnit americkou emisní normu,“ řekl pro News.com.au Kent Falck. „Nebylo možné, aby ji splnil někdo jiný se stejnou technologií,“ dodal Falck.
V podobném duchu se už před několika měsíci vyjádřil bývalý nejvyšší muž koncernu General Motors Bob Lutz, podle kterého vedení GM pochybovalo o tom, že VW dokáže plnit přísné emisní normy bez nějakého tajného zařízení.
Inženýři GM pracovali s dieselovými motory VW a nikdy se jim s vlastním elektronickým řízením nepodařilo základní hardware motoru přimět k tomu, aby americké a hlavně kalifornské emisní normy plnil.
Americká divize Volkswagenu oznámila, že se dohodla s úřady na finančním vyrovnání ve výši 14,7 miliardy dolarů (zhruba 350 miliard korun), ze které bude placeno odškodnění majitelům, zpětné odkoupení švindlujících vozů a investice do zelených technologií, stejně tak do jejich propagace.
Článek vyšel na webu AutoRevue.cz.