Inspekce: Při stavbě ostravské dálnice nebyl použit odpad

dálnice D47

dálnice D47 Zdroj: silnice-zeleznice.cz

Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP) nezjistila, že by při stavbě dálnice u Ostravy byl použit odpad místo stavebního materiálu. Uvádí to zpráva, kterou zveřejnila společnost Eurovia CS. Ta v roce 2009 převzala společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava, jež stála v čele konsorcia firem, které dálnici stavěly.

„ČIŽP ve své závěrečné zprávě uvádí, že Eurovia CS v žádném případě nepoškodila přírodu ani krajinu. Vylučuje také závažné znečištění podzemních vod a nedovolené nakládání s odpady,“ uvedla mluvčí Eurovie Petra Kučerová.

Informaci potvrdila mluvčí ČIŽP Simona Cigánková. „Ve stanovisku jsme konstatovali, že nebyl porušen ani zákon o odpadech ani zákon o vodách,“ řekla Cigánková. Inspekce stanovisko zašle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které ke kontrole dalo podnět.

Spor o vady na dálnici vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. Eurovia toto tvrzení odmítá. Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý.

Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia tvrdí, že většinu údajných škod způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD začátkem dubna žalobu.