Jiří Hlavenka a spol. spouští činžovní byznys

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Martin Pinkas/Euro

Nájemní bydlení developery nevzrušuje. Pro moravské zakladatele globálního vyhledávače letenek Skypicker ale představuje byznys s miliardovým potenciálem.

Brněnští investoři, z nichž část byla u počátků celosvětově úspěšného vyhledávače letenek Skypicker, spustili nový start-up propojující internet a nemovitosti. Nejdříve přišli s aplikací UlovDomov.cz zaměřenou na inzerci nájemních bytů. Nyní zahajují její strategickou nadstavbu nazvanou Ideální nájemce. Právě ta se má stát generátorem miliardového růstu. Majitelům nabízí, že si od nich byt pronajmou, sami si seženou spolehlivého podnájemníka a obstarají veškerý servis kolem činže.

„Za naši službu si účtujeme bez záloh na služby patnáct procent z čistého nájmu, dostáváme se tak k potenciálním tržbám přes sedmnáct miliard korun ročně v rámci celé České republiky. Pokud by se náš produkt líbil byť jen pěti procentům pronajímatelů, bavíme se pořád o obratu 857 milionů korun,“ líčí obchodní plán jednatel a spolumajitel UlovDomov.cz Tomáš Brychta.

Za naši službu si účtujeme bez záloh na služby patnáct procent z čistého nájmu, dostáváme se tak k potenciálním tržbám přes sedmnáct miliard korun ročně v rámci celé České republiky

Počáteční kapitálovou injekci obstaral internetový investor Jiří Hlavenka, který se postaral rovněž o vzestup Skypickeru. Menšinový podíl v nemovitostním start-upu má rovněž zakladatel Skypickeru Oliver Dlouhý. Desetiprocentní podíl v Ulov Domov.cz má Ladislav Chodák, další významná postava z brněnského byznysu. Investoři věří, že nevykrvácí na nesolventních nájemcích.

Každého adepta si totiž prověří hned v několika veřejných databázích. Mimo jiné v insolvenčním rejstříku nebo u exekutorů. Zajímají se také o to, jestli zájemce náhodou nemá trvalé bydliště někde na radnici, což je často známka rizikovosti.
Testovací fáze projektu Ideální nájemce už běží v Brně. „Po pokrytí všech významných měst v České republice budeme jistě pokračovat do dalších evropských zemí, nejprve ovšem musíme dobře zvládnout český trh,“ dodal Brychta.
Vnitrostátní expanzi plánuje firma na rok 2016.