Silničáři vybrali projektanta na klíčovou část pražského okruhu
Zakázku získala firma Satra za 57 milionů, což je zhruba o deset milionů méně oproti původním předpokladům. Uvedený úsek je pro dopravu klíčový, neboť má propojit dálnice vedoucí na sever a východ republiky se silničními tahy na jih a západ, a ulehčit tak Štěrboholské radiále.
Náklady na jeho zbudování se odhadují na dvanáct miliard korun. K samotnému zahájení stavby ale povede ještě dlouhá cesta. Zatímco Satra bude připravovat potřebnou dokumentaci a výkupy pozemků, musí silničáři získat územní rozhodnutí.
K tomu chybí mimo jiné posvěcení starého stanoviska k vlivu stavby na okolí (EIA), neboť příslušný zákon prošel novelizací. „S ohledem na současnou situaci lze předpokládat zahájení stavby nejdříve koncem roku 2019. Předpokládaná doba realizace je čtyřicet měsíců,“ uvedl mluvčí silničářů Jan Studecký.
Projekt nové etapy pražského okruhu vypracuje za 57 milionů firma Satra.
V nejlepším případě se tak řidiči dočkají nových kilometrů kolem Prahy v roce 2023, tedy třináct let po zatím poslední otvíračce. Ještě mnohem složitější je příprava pokračování okruhu na severozápadě Prahy u Suchdola.
Krajský soud před třemi lety zrušil Středočeskému kraji dokument Zásady územního rozvoje právě v části, kde byl zanesen koridor dálnice.
Aktualizované zásady by se měly veřejně projednávat letos, platit by mohly od příštího roku. Bez potíží ale nejsou ani u hlavního města Prahy. Celý pražský okruh by měl po dokončení měřit přes 80 kilometrů, hotová je dnes zhruba polovina.