„Jde o nejmodernější podbíječku tohoto typu. V současnosti jsou jich v Evropě pouze čtyři kusy,“ uvedl k akvizici mluvčí Skansky Ondřej Svatoň.
Firma si od mašiny slibuje nejen konkurenční výhodu ve velkých železničních tendrech, ale rovněž při opravných a údržbových pracích. Kromě Česka jí bude používat také na Slovensku a v Polsku.
Skanska si podbíječku značky Unimat objednala u rakouské strojírenské společnosti Plasser & Theurer. Ta ji zhotoví na míru a dodá na začátku příštího roku.
S novou investicí přichází Skanska v době, kdy se stavbařům opět daří. Nabírají nové zaměstnance a zvyšují tržby. A právě železniční stavitelství je obor, v němž se kvůli množství zakázek kapacit nedostává.
„Naše kapacity jsou, zvláště v železničním stavitelství, vytíženy na maximum,“ dodal Svatoň ze Skansky.