Bývalá TNT Post skončila v insolvenci

poštovní služby, TNT Post

poštovní služby, TNT Post Zdroj: profimedia.cz

Je to smutný konec velkých plánů. Jeden z největších alternativních poštovních operátorů v zemi, společnost I. D. Marketing (bývalá TNT Post), skončil v insolvenci. Důvodem je neschopnost splácet dluhy, závazky po lhůtě splatnosti se vyšplhaly na téměř 60 milionů korun.

Návrh na zahájení insolvenčního řízení podala firma sama na sebe a soud jí vyhověl. I. D. Marketing se soustředila na roznos letáků. Na trhu patřila mezi takzvanou velkou čtyřku se zhruba čtvrtinovým podílem. Objem trhu je zhruba jedna miliarda ročně.

Podle informací z branže firma doplatila hlavně na tvrdý cenový boj, který v minulých letech pomáhala sama roztáčet. Letos v květnu navíc ztratila klíčového klienta, maloobchodní firmu Tesco. „Klienty si rychle rozebere konkurence a tím posílí,“ uvedl šéf asociace direct marketingu Tomáš Hájek.

To potvrzuje ředitel České distribuční Petr Sikora. „V uplynulých dnech se na nás přímo obrátili někteří zadavatelé, kteří neměli zajištěnu roznášku svých materiálů,“ řekl Sikora.

I. D. Marketing vznikla z TNT Post

I. D. Marketing vznikla z odnože nizozemské skupiny TNT, původně pod názvem TNT Post. Nizozemská firma Post NL, která vznikla loni odštěpením poštovních služeb od TNT, se české TNT Post zbavila loni v létě. Novým majitelem se za 720 milionů korun stala polská firma I. D. Marketing podnikatele Roberta Kusiaka, který českou firmu přejmenoval podle polské matky.

„V Česku a na Slovensku máme více než poloviční podíl na trhu zásilek bez adresy,“ chlubil se loni v srpnu šéf společnosti Jarosław Zawadzki s tím, že v příštích letech firma plánuje expandovat i na trh adresných zásilek. Nyní však bude muset hledat cestu, jak uspokojit závazky více než 4500 věřitelů. Mezi ně patří kromě obchodních partnerů i zaměstnanci a státní správa.