Jestliže dnes je Škoda jasnou českou automobilovou jedničkou, v třicátých letech měla významnou konkurenci v podobě Tatry a Pragy. Dokonce ani nebyla nejprodávanější značkou na domácím trhu.
Mladoboleslavská Škoda je dnes jasnou jedničkou na českém trhu s automobily. Titul nejprodávanější značky na českém trhu drží už 80 let, v třicátých letech ale její pozice ani zdaleka nebyla tak silná jako dnes. Roli v tom hrál fakt, že nebyla jedinou velkou českou značkou na trhu – konkurovaly jí totiž Praga, Tatra a další výrobci.
A právě Praga byla na začátku třicátých let nejsilnější značkou v tehdejším Československu. V roce 1933 na českém trhu prodala 2.231 vozidel, zatímco Škoda „jen“ 1.233. Před mladoboleslavského výrobce se totiž v té době dostala i Tatra, která v roce 1933 prodala 2.113 vozidel.
Škoda (do roku 1925 Laurin & Klement) se tehdy nadále potýkala s potížemi. Kdysi největší automobilový podnik v rakousko-uherské monarchii se po první světové válce potýkal s rozpadem tradičních trhů, později k problémům přibyla i světová hospodářská krize. Exportně orientovaný mladoboleslavský výrobce tak na čas ustoupil z pozice tuzemské jedničky.
V roce 1936 se ale nejprodávanější značkou na domácím trhu opět stává, což je titul, který Škodě vydrží také v následujících letech a vlastně i dodnes. V tehdejším roce prodává 3.014 automobilů, čímž překonává druhou Tatru (2.974 vozidel).
Celý článek čtěte na serveru Auto.cz