Chyby za milion korun našli sami klienti OZP

ilustrační foto z operačního sálu

ilustrační foto z operačního sálu Zdroj: ctk

Za prvních šest týdnů letošního roku reklamovali klienti Oborové zdravotní pojišťovny (OZP) zdravotní péči za milion korun. Reklamaci podalo tisícovka klientů prostřednictvím portálu pojišťovny, který umožňuje stálou kontrolu výdajů, které za klienta zaplatila zdravotní pojišťovna lékařům, nemocnicím, lékárnám, lázním a dalším zařízením.

„Počet klientů, kteří zkontrolovali péči online způsobem ve Vitakartě online, je ale daleko vyšší. Do poloviny února to bylo více než 20 tisíc lidí, kteří kontrolovali péči za 200 milionů korun,“ upozornil mluvčí OZP Mario Böhme.

„Důležité je, že toto je způsob jak snadno ušetřit peníze z veřejného zdravotního pojištění. Vydali jsme se cestou skutečných úspor,“ dodal Böhme.

Portál Vitakartě online, kde je registrována třetina z více než 735 tisíci klientů OZP, umožňuje nejen přístup k účtu pojištěnce, ale lze jeho prostřednictvím nahlásit například také změnu osobních údajů nebo bankovního spojení. Podnikatelé mohou podat Přehled o příjmech a výdajích OSVČ a zaplatit pojistné.