Jak se orientovat v nabídce cestovního pojištění?

Zdroj: Slavia pojišťovna

Při plánování dovolené jsme rok od roku poučenější. „Většina českých turistů cestujících do zahraničí už bere sjednání cestovního pojištění jako samozřejmost a uvědomuje si, že by nečekané zdravotní komplikace mohly jejich dovolenou nepříjemně prodražit,“ uvádí Vanda Kýpeť, produktová manažerka Slavia pojišťovny.

Na co si dát pozor a jaké parametry při výběru pojištění sledovat? Důležitou roli hraje zaměření vaší dovolené, destinace i fakt, zda se jedná o jednorázový výjezd, nebo plánujete během roku i další zahraniční cesty. Při správné volbě pojištění můžete ušetřit nejen finance, ale také své nervy.

Veřejné zdravotní pojištění mnohdy nestačí

Většina cestovatelů už ví, že veřejné zdravotní pojištění platné v rámci EU není při cestě na dovolenou dostačující. Jako občané ČR sice máme ve většině států Evropy nárok na zdravotnické služby, je však dobré si uvědomit, že toto pojištění nepokrývá spoluúčast, poplatky, nákup léků, repatriaci nebo stomatologická ošetření a další náklady.

Cestovní pojištění přizpůsobte svým plánům

Cestovní pojištění je třeba vždy přizpůsobit účelu vybrané dovolené. Plánujete, že budete provozovat rizikovější sporty, například potápění, horolezectví, vodní lyžování, surfování, sjezdy na horských kolech? Pak je dobré vybrat si pojištění, které má plánované aktivity v sobě zahrnuty, případně si je připojistit. Právě zranění způsobená při sportu nebo dalších adrenalinových zážitcích patří mezi nejvážnější a související náklady rostou do statisíců.

Příklad pojištění pro dvě osoby do Chorvatska na osm dní: od 11 Kč/den za osobu (léčebné výlohy 3,5 mil. Kč), nebo BALÍČEK NA CESTY od 18 Kč/den za osobu (léčebné výlohy 5 mil. Kč, pojištění zavazadel, pojištění odpovědnosti a pojištění Aktivity+). Zdroj: kalkulačka Slavia pojišťovny

Víte, jak postupovat, pokud v zahraničí potřebujete lékařskou pomoc a máte sjednané cestovní pojištění?

V případě úrazu nebo nemoci v zahraničí co nejdříve kontaktujte asistenční službu, která je v českém jazyce k dispozici 24 hodin denně. Operátor asistenční služby vám vyhledá nejbližší vhodné zdravotnické zařízení. Při závažnějších zdravotních komplikacích v rámci zemí EU volejte linku 112, asistenční služba vám taktéž pomůže s tlumočením.

  • Asistenční služba zprostředkuje konzultaci s českým lékařem, dohled nad způsobem léčby a bude také v kontaktu s vašimi nejbližšími.
  • Pojišťovna v případě potřeby zorganizuje váš návrat do ČR (převoz sanitkou, vrtulníkem).
  • Pokud bude třeba uhradit některé poplatky v hotovosti, pečlivě si uschovejte všechny doklady a lékařské zprávy.
  • Po návratu do ČR kontaktujte vaši pojišťovnu, která vám uhradí nezbytné výlohy spojené s úrazem či nemocí.