Mezi Běchovicemi a Úvaly zprovoznili zmodernizovanou trať za 1,7 miliardy

zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi

zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi Zdroj: ctk

zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi
zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi
zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi
3
Fotogalerie
Mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly u Prahy skončila modernizace železniční trati. Náročná rekonstrukce za 1,7 miliardy korun začala v říjnu 2013 a od letošního května projížděly vlaky opraveným úsekem ve zkušebním provozu. Ten nyní prakticky skončil, potvrdil náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb. Podle něj zbývají jenom drobné dodělávky mimo železnici a dotažení projektu financovaného z větší části z peněz EU po stránce dokumentace.

Oprava tříkolejné trati, která je součástí mezinárodního koridoru Berlín-Praha-Vídeň, umožnila bezproblémový průjezd osobním i nákladním vlakům. Práce podle Nejezchleba zahrnovaly výměnu staré železniční infrastruktury, kolejových svršků, sanaci železničního spodku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Trať mezi Běchovicemi a Úvaly se díky tomu dostala na úroveň ostatních koridorových úseků. Pro cestující to znamená pohodlnější bezhlučnou jízdu i mírné zrychlení dopravy v řádu minut, protože vlaky mohou nyní dosahovat rychlosti až 160 kilometrů v hodině.

Podle hlavního stavbyvedoucího Tomáše Johna byla rekonstrukce náročná na bezpečnost práce, protože jde o tříkolejnou trať. Nejsložitější bylo pracovat na prostřední, takzvané nulté koleji za situace, kdy po levé i po pravé straně jezdí bez přerušení v obou směrech vlaky.

Složitá situace byla kvůli rekonstrukci hlavně v Úvalech, kde bylo nutné uzavřít přejezd na průtahu městem a podjezd v ulici Na Spojce. Město se tak prakticky rozdělilo na dvě části, potíže měli i chodci a obchodníci. Podle Johna byla uzavírka nutná kvůli tomu, že tento úsek je velmi frekventovaný.

„Ukázalo se, že je lepší úplně uzavřít železniční přejezd, nechat spuštěné závory, jelikož se dalo jednoduše spočítat, že ty závory jsou během hodiny otevřeny tak na deset minut maximálně, což nepřispívalo k bezpečnosti. Tak se na dobu asi šesti měsíců Úvaly úplně rozdělily na dvě části,“ řekl John.