Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, zemřel strojvedoucí

Nehoda vlaků na Teplicku

Nehoda vlaků na Teplicku Zdroj: ctk

Nehoda vlaků na Teplicku
Nehoda vlaků na Teplicku
Nehoda vlaků na Teplicku
Nehoda vlaků na Teplicku
4
Fotogalerie
Poblíž Velvět na Teplicku se dnes ráno srazily dva nákladní vlaky. Jeden ze strojvedoucích zemřel. Několik vagonů vykolejilo. Doprava na trati z Ústí nad Labem do Bíliny na Teplicku stojí. České dráhy nasadily náhradní autobusy. Předběžnou škodu inspektoři odhadují na 25 milionů korun. Trať bude uzavřena pravděpodobně až do sobotního rána.

Nehoda se stala kolem páté hodiny ranní. „Podle prvotních informací jeden z těch vlaků pravděpodobně projel návěstidlo zakazující jízdu. I přes použití generálního stopu, který by měl vlaky zastavit, došlo ke srážce. Vykolejily čtyři vozy.“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. . Nehodu podle něj nepřežil strojvedoucí. Inspektoři Drážní inspekce na místě zjišťují okolnosti nehody.

Policejní mluvčí Ludmila Světláková upřesnila, že vlak jedoucí směrem od Řehlovic narazil do stojícího vlaku. „Lokomotiva vlaku, který narazil do druhého, stojícího, je zcela zničená. Na místě zasahovali hasiči, kteří strojvedoucího vyprošťovali. Utrpěl bohužel smrtelné zranění,“ řekla Světláková.

Náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pro řízení provozu Josef Hendrych novinářům na místě potvrdil, že strojvůdce neposlechl návěstidlo, výpravčí následně třikrát vyslal generální stop. Vlak se ale nezastavil. „Pokoušel se volat na mobilní telefon, který nám dopravce dodal, ale nedovolal se,“ řekl Hendrych v České televizi (ČT).

Souprava, která narazila do stojícího vlaku, patří dopravě holdingu Unipetrol. Mluvčí holdingu Mikuláš Duda​​ řekl, že zatím nemá žádné informace o příčinách nehody a neví, proč generální stop nefungoval.

„Lokomotiva byla po renovaci v roce 2010, měla potřebné technické povolení a procházela revizemi. Stejně tak náš zaměstnanec (zemřelý strojvedoucí) byl zdravotně způsobilý a měl velké zkušenosti, zhruba čtyřicetileté,“ uvedl.

Provozovatelem stojícího vlaku je firma SD - Kolejová doprava, patřící Severočeským dolům. „Informace k příčinám nehody v tuto chvíli nemáme. Víme, že obě soupravy byly prázdné a že náš zaměstnanec při střetu nebyl zraněn,“ řekl mluvčí dolů Lukáš Kopecký.

Během noci by měla být zprovozněna jedna kolej, jakmile jeřáb odklidí trosky. Úplně hotovo, pokud všechno půjde, jak má, by mělo být nad ránem

Drážní inspekce na místě zjišťuje příčiny nehody. Zaměří se jak na to, proč vlak projel návěstidlo v Řehlovicích, tak na takzvaný generální stop, který měl vlaky zastavit. „V době nehody byly v obvodu jen tyto dva vlaky. Zaměříme se tedy i na to, zda u prvního vlaku fungoval a proč u druhého vlaku nefungoval, zda bylo všechno správně zapojeno,“ uvedl Drápal.

Podle prvních odhadů způsobila srážka škody za 25 milionů korun. „Na kolejích je předběžná škoda odhadnuta na milion korun, na čtyři miliony škoda na stojícím vlaku. Nejvyšší škoda, 20 milionů korun, je na druhém vlaku,“ doplnil Drápal.

Poničené vagóny odstraňuje speciální jeřáb. SŽDC bude podle mluvčího Jakuba Ptačinského odklízet následky celou noc. Během noci by měla být zprovozněna jedna kolej, jakmile jeřáb odklidí trosky. Úplně hotovo, pokud všechno půjde, jak má, by mělo být nad ránem,“ upřesnil Ptačinský. Osobní vlaky na trati 131 nahrazují v úseku Řehlovice - Úpořiny autobusy.

Provoz na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem přes Teplice do Bíliny, Mostu a dále na Karlovarsko není nijak dotčena. Rychlíky Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb i osobní vlaky mezi Ústím nad Labem, Teplicemi, Bílinou, Mostem a dále jezdí bez omezení a bez komplikací, sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.