Nekalý konkurenční boj? Výrobci svítidel odrážejí insolvenční útok

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CC BY 2.0: James Robinson via Flickr

Tři přední domácí výrobci svítidel firmy Hormen CE, Halla a Trevos, všechny se stamilionovými tržbami, jsou dalšími významnými hráči z tuzemského byznysu, kteří musejí odrážet útok vedený pomocí insolvenčního práva. Dodavatelé osvětlení například pro projekt kanceláří Florentinum nebo pro nové nádraží ve Vídni se obávají, že na ně pomocí nastrčených figurek nekale zaútočila konkurence.

Na všechny tři firmy podala téměř současně insolvenční návrh neznámá společnost Telepike vlastněná dvaadvacetiletým Danielem Tázlerem, který má trvalé bydliště na radnici v Sedlčanech. Jeho firma tvrdí, že drží směnky, které zmínění tři výrobci podepsali, ale po lhůtě splatnosti neuhradili.

„Hormen CE prohlašuje, že podání insolvenčního návrhu považuje za prostředek konkurenčního boje. Účelem je vyřazení firmy z účasti v soutěžích o zakázky,“ reagoval finanční ředitel společnosti Marek Fišer. Soudu předložená směnka prý není podle firmy pravá a podpis šéfa představenstva Hormenu je zfalšovaný.

Útoky proti firmám mohou být dílem konkurence

Tip na útočníka v pozadí insolvenčních návrhů už představitelé Hormen CE mají. Jmenovat ho ale zatím v této fázi nechtějí. V každém případě však všechny tři napadené firmy připravují společné trestní oznámení na neznámého pachatele.

Útok na výrobce svítidel má několik shodných rysů. Kromě stejného navrhovatele, který se ohání zvláštními směnkami, je to i snaha zdůvodnit insolvenční návrh dalšími údajnými věřiteli. Ve všech třech případech Tázlerova firma jmenuje další společnosti, kterým mají výrobci svítidel dlužit. Společným jmenovatelem všech těchto firem je, že mají ukrajinské majitele a žádnou známou historii. Stejně jako v případě Telepike ani o těchto společnostech žádný z napadených výrobců nikdy neslyšel. Posledním společným jmenovatelem insolvenčních návrhů je, že byly podány u soudů, kterým místně nepřísluší. Podle finančního šéfa Hormenu je to snaha protáhnout řízení na co nejdelší dobu.