Odpadové firmy dostaly pokutu sto milionů. Za ovlivňování zakázek | E15.cz

Odpadové firmy dostaly pokutu sto milionů. Za ovlivňování zakázek

Ilustrační foto, popelnice
Ilustrační foto, popelnice
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK, nos

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Firmy AVE CZ odpadové hospodářství, A.S.A., van Gansewinkel a SITA CZ dostaly od antimonopolního úřadu pokutu téměř sto milionů korun. Úřad pokutu vyměřil za vytváření kartelu v odpadovém hospodářství.

Firmy si podle ÚOHS rozdělovaly trh především prostřednictvím manipulace s výběrovými řízeními. Verdikt obsahující zákaz plnění protisoutěžních dohod i sankce je pravomocný, řekl předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Nejvyšší pokutu 41,7 milionu korun má zaplatit firma AVE CZ odpadové hospodářství. Pokuty dostaly dál .A.S.A., van Gansewinkel a SITA CZ.

Úřad odhalil zakázané dohody na základě vlastního šetření. Původně vedl řízení po a v září 2010 zahájil správní řízení se společnostmi A.S.A., SITA a van Gansewinkel. V roce 2011 bylo správní řízení rozšířeno o firmu AVE.

„V rámci vyšetřování jsme zjistili, že uvedení soutěžitelé si mezi lety 2007 a 2011 (SITA a van Gansewinkel pouze v letech 2008 až 2010) prostřednictvím vzájemných kontaktů a výměny informací rozdělovali zákazníky, když mezi sebou koordinovali svůj postup ve veřejných zakázkách v oblasti nakládání s odpady, respektive údržby komunikací,“ uvedl Rafaj.

Úspěšná razie

Dohody nebyly uzavírány mezi všemi účastníky řízení současně, jednalo se o šest dvoustranných dohod, které se vázaly k zákazníkům a zadávacím řízením v odpadovém hospodářství, u společností A.S.A. a AVE i k zakázkám na údržbu komunikací.

Považujeme za nutné zdůraznit, že se nejednalo o systémové pochybení, ale pouze o ojedinělé selhání zaměstnance společnosti,“ komentovala dnes rozhodnutí ÚOHS mluvčí společnosti .A.S.A. Marie Mocková, podle které firma s pokutou od ÚOHS souhlasí a zaplatí ji.

ÚOHS při neohlášené inspekci v prostorách firem podle Rafaje zajistil důkazy, které ukázaly, že mezi jednotlivými soutěžiteli docházelo ke kontaktům, které postupně přerostly do koordinace postupu vůči zákazníkům. To se projevovalo především podáváním tzv. krycích nabídek do výběrových řízení jejichž cílem nebylo zakázku získat, ale pouze vytvořit dojem, že se soutěž o zakázku koná.

Autor: ČTK, nos

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video