Poslanci posvětili zákaz řvoucích reklam, trest bude až pět milionů
Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů.
Předloha se podle jejího spoluautora Václava Mencla (ODS) dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize „řvoucí“ reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila.
Komerční televize budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobily, stejně tak i výrobci reklamy. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy.
Návrh ukládá provozovatelům televizního vysílání povinnost zajistit to, aby hladina hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a označení sponzora byla „v souladu s technickou specifikací stanovenou vyhláškou“ rady pro vysílání. Neměla by tak být vyšší než hlasitost předcházejícího i následujícího vysílání. Podnětem k novele byly dlouhodobé stížnosti televizních diváků.
Rada pro vysílání by také ukládala pokuty a dohlížela na dodržování zákazu. Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200 tisíc korun na novou techniku.