TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům | E15.cz

TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům

Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače
Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače
• 
ZDROJ: Svaz provozovatelu venkovni reklamy

ČTK, čap

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Pražská TOP 09 podala kvůli přelepeným předvolebním plakátům žalobu na společnost BigMedia. Firma prý straně způsobila škodu. Spor mezi Prahou a BigMedia se rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Firma straně následně přelepila předvolební plakáty.

Soud ale vyhověl TOP 09 a v předběžném opatření nařídil plakáty vrátit. BigMedia tak učinila, pod reklamu ale přidala odkaz na webové stránky s dopisem šéfovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, kde se se BigMedia ohrazuje proti jeho výrokům na adresu firmy.

O podání žaloby informoval volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. Boj mezi primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí BigMedia, se táhne několik týdnů. BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Podle nich postavila TOP 09 v Praze reklamní panely větší než šest metrů čtverečních, které povolují nové předpisy, a navíc porušují zákon.

Podle firmy nemají například stavební povolení, posudek statika a povolení odboru dopravy. Hudeček to odmítl.

Na vrácených billboardech se však objevil odkaz na zmíněný dopis Schwarzenbergovi. Ten v minulosti mimo jiné například řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům. To firma v dopise dementovala.

Hudeček: Je to lživá manipulace

TOP 09 chce s právníky řešit také nařčení Svazu provozovatelů venkovní reklamy, podle kterého má pražský primátor na volební kampani spolupracovat s ředitelem konkurenční reklamní společnosti JCDecaux Pavlem Slabým. „Pan Slabý se nikdy neúčastnil a neúčastní žádných zasedání volebního štábu, není ani žádným poradcem nebo konzultantem kampaně,“ uvedli Hudeček a šéf volebního štábu Martin Voňka.

Podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy se Slabý účastní volebních mítinků Hudečkova štábu a chová se k němu familiárně. Firma JCDecaux podle Svazu navíc TOP 09 poskytuje zdarma reklamní prostor. „Prohlášení Svazu provozovatelů venkovní reklamy považujeme za lživou manipulaci, která ovlivňuje probíhající volební kampaň v Praze,“ dodal Hudeček s Voňkou.

Konec billboardů v Praze

BigMedia před časem rovněž spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze“, v níž smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux kritizuje. Další plakáty odkazují na internetovou stránku prahapodlehudecka.cz, kde svaz kritizuje stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Primátor již dříve s kritikou nesouhlasil, je prý založena na lživých údajích.

Autor: ČTK, čap

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video