TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům

Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače

Svaz provozovatelů venkovní reklamy odlepuje primátora z poutače Zdroj: Svaz provozovatelu venkovni reklamy

Pražská TOP 09 podala kvůli přelepeným předvolebním plakátům žalobu na společnost BigMedia. Firma prý straně způsobila škodu. Spor mezi Prahou a BigMedia se rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Firma straně následně přelepila předvolební plakáty.

Soud ale vyhověl TOP 09 a v předběžném opatření nařídil plakáty vrátit. BigMedia tak učinila, pod reklamu ale přidala odkaz na webové stránky s dopisem šéfovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, kde se se BigMedia ohrazuje proti jeho výrokům na adresu firmy.

O podání žaloby informoval volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. Boj mezi primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí BigMedia, se táhne několik týdnů. BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Podle nich postavila TOP 09 v Praze reklamní panely větší než šest metrů čtverečních, které povolují nové předpisy, a navíc porušují zákon.

Podle firmy nemají například stavební povolení, posudek statika a povolení odboru dopravy. Hudeček to odmítl.

Na vrácených billboardech se však objevil odkaz na zmíněný dopis Schwarzenbergovi. Ten v minulosti mimo jiné například řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům. To firma v dopise dementovala.

Hudeček: Je to lživá manipulace

TOP 09 chce s právníky řešit také nařčení Svazu provozovatelů venkovní reklamy, podle kterého má pražský primátor na volební kampani spolupracovat s ředitelem konkurenční reklamní společnosti JCDecaux Pavlem Slabým. „Pan Slabý se nikdy neúčastnil a neúčastní žádných zasedání volebního štábu, není ani žádným poradcem nebo konzultantem kampaně,“ uvedli Hudeček a šéf volebního štábu Martin Voňka.

Podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy se Slabý účastní volebních mítinků Hudečkova štábu a chová se k němu familiárně. Firma JCDecaux podle Svazu navíc TOP 09 poskytuje zdarma reklamní prostor. „Prohlášení Svazu provozovatelů venkovní reklamy považujeme za lživou manipulaci, která ovlivňuje probíhající volební kampaň v Praze,“ dodal Hudeček s Voňkou.

Konec billboardů v Praze

BigMedia před časem rovněž spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze“, v níž smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux kritizuje. Další plakáty odkazují na internetovou stránku prahapodlehudecka.cz, kde svaz kritizuje stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Primátor již dříve s kritikou nesouhlasil, je prý založena na lživých údajích.