V Troji vznikne provizorní lávka. Praha na ní vyčlení 60,5 milionů

V pražské Troji se do Vltavy zřítila lávka pro pěší.

V pražské Troji se do Vltavy zřítila lávka pro pěší. Zdroj: Foto Aha! – Mária Rušinová, Jakub Poláček

Trojská lávka se loni kvůli havarijnímu stavu zřitila.
Přes řeknu se dostanete díky přívozu. Ten jezdí v pravidelných intervalech
Přes řeknu se dostanete díky přívozu. Ten jezdí v pravidelných intervalech
Přes řeknu se dostanete díky přívozu. Ten jezdí v pravidelných intervalech
Chystají přívoz
17
Fotogalerie

Pražští radní schválili výstavbu nové provizorní lávky v Troji na místě původní, která se loni zřítila. Začít stavět chce magistrát až příští rok, do té doby se bude zajišťovat projektová dokumentace, územní rozhodnutí a stavební povolení. Lávka by měla stát do šedesáti milionů korun.

„Chceme, aby byla lávka hotová co nejdříve a zároveň, aby dostupnost Císařského ostrova byla co možná největší,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). „Z rozpočtu bude na stavbu lávky vyčleněno 60,5 milionu korun,“ píší radní v tiskové zprávě. Zda Praha utratí celou vyčleněnou částku bude jasné až po vyhlášení výsledků výběrových řízení. Podle odhadovaných investičních nákladů by cena měla být 48 milionů bez DPH.

V příštích dnech bude na místě velkokapacitní přívoz pro 200 cestujících, který nahradí dosavadní přívoz, který nemůže plout při větším průtoku řeky. Nová Trojská lávka by měla opět propojit Císařský ostrov s pražskou Trojou, opět by se na ní měli procházet lidé a projíždět cyklisté. Nově by po ní mohli přejíždět i záchranáři.

Obnovená lávka bude umístěna ve stopě původní lávky a bude široká 3,5 metru. Předpokládaná životnost lávky bude navržena na 30 let a dřevěná mostovka bude obnovována dle potřeby. Radní nicméně počítají s postavením finálního mostu, který provizorní lávku nahradí.  

Letos v dubnu chystá město vypsat výběrové řízení na zajištění projektové dokumentace, do začátku roku 2019 chce získat stavební povolení a příští rok chce začít shánět stavební firmu. „Jsem rád, že se na všech úrovních koná s maximální rychlostí, a nikdo proces výstavby nové lávky nezdržuje. Klíčové nyní je, aby mohli Pražané lávku využívat co možná nejdříve,“ uvedl náměstek Petr Dolínek.

Zastupitelé kromě obnovené Trojské lávky počítají i s další lávkou, která by měla propojovat zadní část zoologické zahrady a Císařský ostrov v místě, kde se nachází nová Ústřední čistírna odpadních vod. Na druhou lávku nyní Institut plánování a rozvoje připravuje podklady pro veřejnou architektonickou soutěž.