Válka o billboardy hýbe pražskou politikou

Billboardy ČSSD a ODS

Billboardy ČSSD a ODS Zdroj: E15 Anna Vackova

Pražské stavební předpisy, které regulují veškerou výstavbu v metropoli, schválila pražská rada TOP 09 v červenci a už má být všechno jinak. Nová pravidla měla začít platit v říjnu, partnerská strana ČSSD, která drží TOP 09 u moci, chce ovšem na čtvrtečním jednání zastupitelstva rozhodnutí rady zvrátit.

„Zítra navrhnu odložení platnosti Pražských stavebních předpisů na 1. ledna 2016. Dnes ráno jsem jednal se všemi předsedy klubů politických stran a všichni kromě TOP 09 mi přislíbili podporu,“ potvrdil serveru E15.cz Jan Slezák, předseda klubu zastupitelů ČSSD. Důvody prý sdělí až zítra na zastupitelstvu.

Spekuluje se, že tím pravým důvodem, který ale oficiálně pravděpodobně nezazní, je regulace reklamy, která tvoří jen malou, ale velmi významnou část celé vyhlášky. Ta od října zakazuje novou venkovní reklamu na nosičích nad šest metrů čtverečních a nosiče, kterým vyprší stavební povolení, by už další povolení nedostaly.

Postižena bude tímto nařízením především společnost BigBoard, která přijde o valnou část svých ploch. Firma spustila před dvěma týdny na svých billboardech kampaň Okradená Praha, ve které poukazuje na to, že regulací získá v podstatě monopol na pražskou outdoorovou reklamu konkurenční společnost JCDecaux.

Ta od roku 1994 spravuje městský mobiliář. Webové stránky kampaně upozorňují, že Praha roky zpochybňovaným kontaktem – vyprší až v roce 2021 - s touto francouzskou firmou, přichází o stomilionové výnosy z reklamy.

V pozadí snah odsunout platnost Pražských stavebních předpisů má být podle zdrojů E15.cz i vnitrostranický boj primátora Tomáše Hudečka, který se o novou normu zasadil, a jeho náměstka Jiřího Vávry. Toho Hudeček nedal na kandidátní listinu pro říjnové volby.