Varianta železničního tunelu pod Střešovicemi stále žije

Spojení dejvického nádraží (vpravo dole) s Veleslavínem raženými tunely pod Střešovicemi (horní část snímku) by mělo pozitiva v omezeném dopadu na život v okolí.

Spojení dejvického nádraží (vpravo dole) s Veleslavínem raženými tunely pod Střešovicemi (horní část snímku) by mělo pozitiva v omezeném dopadu na život v okolí. Zdroj: profimedia

Centrální komise, která na ministerstvu dopravy schvaluje všechny důležité projekty, včera projednala nápad na výstavbu železničního tunelu pod Střešovicemi. Iniciativa vzešla ze Správy železniční dopravní cesty teprve nedávno jako zcela nová varianta, která má především ukonejšit politiky a úředníky z Prahy 6.

Tunel by měl vyřešit průchod trati na letiště kritickým územím mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Ministerská komise variantu včera nezavrhla, zatím ale nepovolila spustit naplno přípravné práce.

Správa železnic dostala za úkol přesně spočítat náklady a ekonomickou výhodnost projektu podle pravidel Evropské unie. „Pokud vyjde ekonomika kladně, pak bude možné vypracovat podrobnou studii proveditelnosti a následně spustit projektovou přípravu,“ řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Správa železnic by měla předložit své výpočty centrální komisi v následujících týdnech.

Ministerstvo dopravy si je přitom vědomo, že ražený tunel pod Střešovicemi je nejdražší možnou variantou. Přesto může dostat zelenou, neboť ostatní varianty, například částečné zanoření tratě pod terén, hloubený tunel či protihlukové stěny, se setkávají u obyvatel Prahy 6 s odporem. Deník E15 možnosti podrobně rozebíral v polovině května, když o variantě Střešovice poprvé informoval.