Brodská: dva měsíce omezení

Stavbaři už pracují na nejhorší silnici ve Žďáře. Za čtyři týdny začnou dopravu u mostu na Hamry řídit semafory.

Dlouho očekávaná silniční stavba začala. Od úterý stavbaři uzavřeli velkou část Brodské ulice a pustili se do její generální rekonstrukce. Stav silnice I/19 ve Žďáře nad Sázavou už loni v srpnu dopravní policisté označili za havarijní. Omezení potrvá zhruba do 20. července.

Největší komplikace řidiče potkají od 13. června, kdy se stavbaři pustí do části silnice od křižovatky Brodská-Okružní s křižovatkou za mostem na kraji Hamrů nad Sázavou.

„Tuhle část musíme dělat na poloviny, proto budou dopravu řídit semafory,“ informoval stavbyvedoucí Luboš Bulíček z firmy Colas. Most přes železnici je totiž jedinou přístupovou cestou do Žďáru ve směru od Havlíčkova Brodu.

Dva dny neprůjezdná

Úplně neprůjezdná bude Brodská jen na dva červencové dny. „Pravděpodobně 16. a 17. července uzavřeme kvůli finálnímu povrchu celý úsek a řidiči se tudy do Žďáru vůbec nedostanou,“ dodal Bulíček.

Lidi ze sídliště Stalingrad teď čekají komplikace a hustější provoz po sídlišti. „Nedá se nic dělat, musíme to do července vydržet. Na opravu Brodské čekáme už dlouho, měla být už dávno opravená, silnice byla samá díra,“ tvrdí například Lumír Svoboda z Okružní ulice.

Uzavřená už je část Brodské ke křižovatce s Revoluční ulicí. Právě na Okružní, která Brodskou protíná, teď po jednosměrné objízdné trase míří auta, která dosud jezdila po rozbité stalingradské tepně.

„Auta do pěti tun budou místo objíždět po Okružní-horní a dolní. Kamiony musí jezdit na Havlíčkův Brod přes Ždírec nad Doubravou,“ vysvětlil změny dopravní komisař Milan Prokop.

Na Okružní přibyl zákaz zastavení

S tím souvisí i umístění značek se zákazem zastavení na celé Okružní ulici, který platí ve směru jednosměrné objízdné trasy, tedy tak, jak jezdí autobusy městské hromadné dopravy. Místní se však po Okružní dostanou oběma směry.

„Objížďka je navržená tak, aby odvedla co nejvíce aut vždy jedním směrem. Případné komplikace budeme muset operativně řešit,“ doplnil Prokop.

Firma Colas, která zakázku za zhruba osmnáct a půl milionu získala od Ředitelství silnic a dálnic, se už 2. května pustila do práce. Nejdřív ale do části, kterou investuje město.

„Na straně u stezky pro cyklisty bude na části ulice podélný parkovací pruh ze zámkové dlažby, která nahradí stávající chodník z kostek,“ upřesnil stavbyvedoucí Bulíček. Dělníci už také vyměnili staré kanalizační vpusti za nové.