Dálnici do Prahy chybí peníze
Vzdaluje se rok 2015, určený jako termín dokončení rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Prahou, z dohledu řidičů?
Podle seznamu ohrožených staveb pro rok 2010, který Sedmičce poskytlo Ředitelství silnic a dálnic, se o peníze musí strachovat i zhruba osmikilometrový obchvat Lubence. Tento důležitý úsek „er-šestky“, jehož výstavba má být zahájena právě v roce 2010, je na uvedeném seznamu vyznačený. A spolu s ním i úsek Lubenec - Bošov.
„V podstatě se to dotkne celého území České republiky,“ oznámil nový ministr dopravy Gustáv Slamečka s tím, že zakonzervování hrozí zhruba padesáti velkým stavbám.
Kraje musely jednat
Už rozestavěné úseky na rychlostní silnici R6 se nemají čeho bát. Jsou totiž placeny také z evropských peněz, proto se jich zastavení přísunu potřebných milionů netýká. U plánovaných a dosud nezapočatých úseků je však situace jiná.
„Půjdeme asi cestou, že se nebudou zahajovat nové stavby a budeme se soustřeďovat na dokončení stávajících,“ řekl Sedmičce mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
A právě proto se po naší uzávěrce konala společná schůzka zástupců Karlovarského, Ústeckého a Středočeského kraje, která se ohrožením dostavby rychlostní spojky mezi Karlovými Vary a Prahou zabývala.
„Karlovarský kraj se sice na stavbě finančně nepodílí, je ale naším prvořadým zájmem výstavbu kvalitního silničního spojení s Prahou podpořit,“ řekl před odjezdem na jednání náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Státu chybí miliardy
Státní fond dopravní infrastruktury dostane v roce 2010 ze státního rozpočtu šestatřicet miliard korun. To je o padesát miliard méně, než které ministerstvo dopravy potřebuje. Ministr Slamečka chtěl sice po vládě, aby jeho resortu přidala, to ale ministr financí Eduard Janota odmítl. Podle něj se ceny českých dálnic zcela vymykají standardům ve všech okolních zemích.