Do obchodních center expanduje nová síť vinoték Wine Point

Nově budovaná síť vinoték WinePoint nabízí špičkové značky z produkce domácích vinařství i neotřelý design prodejen, moderní komunikační technologie a širokou škálu doplňkových služeb. První ze zhruba sedmi desítek plánovaných vinoték se otevřela v listopadu v obchodním centru Varyáda v Karlových Varech. Oznámila to finanční skupina FDP Corporation CZ, které řetězec patří.

Následovat budou ještě v listopadu Bondy Centrum v Mladé Boleslavi a na přelomu roku i Centrum Černý Most v Praze. Řetězec značkových vinoték chce do tří let obsadit obchodní centra v krajských městech a postupně expandovat i do měst nad 30 tisíc obyvatel. „Vinotéky budeme otevírat především v zavedených obchodních centrech s dostatečnou cirkulací návštěvníků. Obsazujeme jednotky kolem 60 čtverečních metrů s výlohami a technickým zázemím pro námi zvolený netradiční způsob prodeje,“ přibližuje jednatel sítě WinePoint Jindřich Robek.

Koncepce je opřena o návrhy předního mezinárodního ateliéru A-ETC PRAGUE TOKYO. Jeho designéři vycházeli z příběhů jednotlivých vinařství i nabízených značek vín. Vyhnuli se obvyklému lidovému pojetí i pultovému prodeji; na návštěvníky čekají interaktivní prezentace, regály, bar, designová stáčírna, poutavé portréty vinařů, jednotlivých značek a edicí vín. Bonusem je i privátní edice vín WinePoint, pod níž jsou podepsáni přední domácí vinaři. V rámci dárkových balíčků lahve doplňují etikety, balicí papíry či dárkové tašky.

Dodavateli prvních WinePointů budou známá vinařství Víno Hřiba&Robek, Vinospol, vinařství Hradil či Družstevní vinné sklepy Hodonín. Butikovou edici zastoupí Vinařství Esterka z Čejkovic. Nabídku doplní produkty společností Total Import nebo Czechoslovak Spirit. Všichni dodavatelé i producenti jsou součástí FPD, jíž se podařilo v segmentu nealkoholických a alkoholických nápojů vytvořit strukturu s letošním očekávaným obratem kolem miliardy korun.

„S otevřením prvních vinoték WinePoint dochází k logickému navazování řetězce od komodity, přes výrobu a distribuci až po koncový prodej produktu a doplňkové služby,“ vysvětluje předseda představenstva FPD Group Anton Siekel. „Segment alkoholických i nealkoholických nápojů vnímáme v České republice jako velmi zajímavý a perspektivní. Máme stoprocentní kontrolu nad vynikající kvalitou vyráběných a prodávaných vín, přitom se díky efektivnímu provozu celého řetězce pohybujeme s cenou pod tuzemským průměrem. S ohledem na zvyšování DPH nelze vyloučit, že se řada Čechů obrátí právě k levnějším, ale jakostním značkám vína. Nemáme problém zdejší trh zásobovat 25 miliony litrů kvalitního vína ročně,“ doplňuje Tomáš Šupa z FPD Corporation CZ.

FPD Group je nadnárodní finanční skupina s aktivy v hodnotě osm miliard Kč, která působí v deseti zemích světa a zaměstnává zhruba 3300 lidí. Skupina FPD se primárně zaměřuje na korporátní finance. Své aktivity diverzifikuje i do oblastí, jako jsou hotelnictví a cestovní ruch, lázeňství, média a zábavní průmysl, stejně jako trh nemovitostí, development a výrobní průmysl.