Jaguar E-Type od CMC: zvláštní renovace a navrch přívěs

Renovovaný Jaguar E-Type

Renovovaný Jaguar E-Type Zdroj: Repro AutoRevue.cz

Jiří Duchoň
Zrenovovat historické vozidlo a postavit si k němu slušivý přívěsný vozík, to není nic neobvyklého. Ovšem v tomto případě to přívěsem neskončilo…

Společnost Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patří k nejrespektovanějším renovátorům klasických jaguarů, především pak legendárních strojů Jaguar E-Type. Provádí precizní práci a troufá si i na ty nejnáročnější projekty. Předloni tak byla firma CMC v Londýně například obdařena prestižní mezinárodní cenou Renovace roku (Restoration of the Year). Ocenění to bylo o to významnější, že v porotě tehdy zasedali například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale také uznávaný sběratel a závodník) nebo paní Susie Mossová…

Tehdy šlo o náročnou, celkem 7 000 hodin trvající renovaci jednoho z dvanácti závodních speciálů Lightweight E-Type, jež vynikaly hliníkovou karoserií a řadovým šestiválcem posíleným až na 300 koní a v závodním oddělení automobilky Jaguar vznikly v první půli 60. let. Tentokrát u CMC ale připravili cosi, zač je pravověrní vyznavači klasiky zřejmě příliš rádi mít nebudou…

Renovovaný Jaguar E-TypeRenovovaný Jaguar E-Type | Repro AutoRevue.czTento Jaguar E-Type od CMC má ve skutečnosti k originálnímu provedení hodně daleko

Na objednávku jistého amerického zákazníka tam totiž připravili na první pohled sice opět brilantní, ale ve skutečnosti výrazně přepracovanou rekonstrukci Jaguaru E-Type. Zákazník žádal vzhled 1. série vynikající úzkými nárazníky a krytými předními světlomety, ale zároveň také více prostoru pro nohy, který nabízely pozdější série 2+2. Kvůli tomu byl v rámci této renovace (říkejme jí ale raději přestavba) rozvor náprav prodloužen o 115 mm.

Stylový přívěs

Základem se stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s větším z motorů (4,2 l) a úprav na něm bylo provedeno více. Pro zvětšení prostoru pro hlavy cestujících bylo zvýšeno čelní sklo a zavazadlový prostor byl přepracován tak, aby pojal nejen zvětšenou palivovou nádrž, ale také plnohodnotné rezervní kolo s tradičním drátovým výpletem a širším obutím. Vůz se dočkal rovněž klimatizace, posilovače řízení, pětistupňové převodovky, posílených brzd a modifikovaných závěsů kol, aby jízdní vlastnosti vozu odpovídaly podmínkám dnešního provozu.

Třešničkou na dortu je pak přívěsný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarově odpovídal řešení zadní části automobilu. K vozu je připojen přes odnímatelné závěsné zařízení, jež se do zadní části tohoto jaguaru vsouvá otvorem decentně skrytým za výklopným couvacím světlem.

Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type