Jihomoravský kraj má ke konceptu územního plánu Brna výhrady
V Černovicích plánuje kraj zřídit u křižovatky ulic Těžební a Olomoucké stanoviště zdravotnické záchranné služby. „Jde nám o to, aby s tím územní plán města počítal,“ uvedl Macek. Výhrady má kraj i k projektu plánované rychlodráhy mezi severem a jihem Brna. Má vést částečně pod zemí a odlehčit současné hromadné dopravě. Kraj chce, aby trať plnila regionální funkci, aby se napojovala na železnici v oblasti nádraží Brno-Řečkovice, uvedl Macek. Plán kraje počítá s výstavbou terminálů a zlepšením návaznosti spojení na místech přestupů.
Kraj má podle Macka výhrady i k napojení Brna na cyklostezky. Chce, aby brněnské trasy respektovaly ty mezinárodní a krajské. „Dvě
z evropských tras prochází Brnem,“ uvedl Macek. Podle něj chybí v konceptu územního plánu Brna napojení jedné z těchto tras
v městské části Tuřany a dál ve směru na Slavkov u Brna a Kyjov. Podobně chybí napojení v oblasti Řečkovic a Mokré Hory ve směru na Kuřim a Tišnov. Krajský koridor na Znojmo pak postrádá napojení v oblasti městských částí Žebětín a Bystrc.
„Chceme dát najevo, že je to pro nás důležité, aby tyto trasy respektovaly vyšší plány,“ uvedl Macek. Podle něj námitky kraje nejsou konfliktní. Macek předpokládá, že jejich začlenění do konceptu územního plánu Brna nebude problém.