Liga spravedlnosti: Zack Snyder představil svou verzi filmu | E15.cz

Recenze filmu: Liga spravedlnosti ve verzi Zacka Snydera přináší jen malé zlepšení

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Nebývá zvykem, že by si fanoušci vyprosili druhou verzi neúspěšného filmu, na němž studio prodělalo miliony. Ovšem Zack Snyder patří k režisérům, kteří se rádi vracejí ke svým dílům, v době pandemie je levnější akční blockbustery upravovat než je točit. A zavřená kina zaručují, že i zveřejnění Ligy spravedlnosti Zacka Snydera na HBO se stane při absenci hollywoodských bijáků sledovanou událostí. Navíc domácí VOD platforma snese čtyřhodinovou délku lépe než kino.

Na světě je tak po třech a půl letech další film, v němž Batman, Aquaman a další superhrdinové z komiksového nakladatelství DC zachraňují svět před digitální příšerou s pomocí oživlého Supermana. Přidané dvě hodiny složené z mnoha nepoužitých scén rozšiřují hlavní linku o nové vedlejší postavy, z hlavních hrdinů těží z dostatku času nejvíce Cyborg. Nejsympatičtějším superhrdinou i tak zůstává Flash v podání Ezry Millera.

Snyder ztemnil celkový tón, obraz ořízl na formát 3 : 4 a vše zakončil dystopickým snem, pro který dokonce natočil nové minuty. Za hlavní důvod selhání první Ligy spravedlnosti se označují zásahy producentů a Josse Whedona, který se z materiálu pokusil udělat DC verzi Avengers poté, co Snyder projekt opustil po rodinné tragédii. Snyderova verze ale potvrzuje, že superhrdinové studia Warner Bros. mají závažnější problémy než nápodobu či neohrabanou snahu o vtipnost.

Batman Bena Afflecka i Wonder Woman Gal Gadotové jsou toporně zahrané ploché figury, pronášejí tezovité dialogy a bojují s generickým záporákem. Snyderova temnota na efekt i přes množství zpomalených záběrů, velkých akčních scén s dost očividnými triky a instantní majestátní hudbou postrádá epičnost a tragiku, k níž se v Endgame dopracoval Marvel.

Čtyřhodinová Liga spravedlnosti je lepší film než ta dvouhodinová, protože má na množství svých postav víc času a je přehlednější. Žádné mistrovské dílo, které by vzbudilo chuť na pokračování, se z ní ovšem nevylouplo. Vznikl jen dárek pro oddané fandy, kteří si teď mohou krátit čas do odložených superhrdinských premiér porovnáváním dvou podprůměrných akcí.

Liga spravedlnosti Zacka Snydera

(superhrdinská akce, USA 2021, 242 min.)

Režie: Zack Snyder