Markety s aplikacemi tvoří páteř mobilních ekosystémů. Z množství a kvality dostupných aplikací se do velké míry odvíjí oblíbenost a tedy i úspěšnost současných mobilních platforem. Největšími rivaly jsou v tomto směru Android s Google Play Storem a iOS s AppStorem. Agentura App Annie specializující se na mobilní aplikace vydala statistiku, která ukazuje, jak si oba markety vedly v roce 2015.
Objemy stažených aplikací z AppStore a Google Play Store.Objemy stažených aplikací z AppStore a Google Play Store. |
Zatímco AppStore už třetím rokem prakticky stagnuje v počtu stažených aplikací, obchod Google Play zažívá kontinuální růst. V roce 2015 se z něj stáhlo dvakrát více aplikací než z obchodu Applu. Absolutní čísla nicméně neznáme, grafy ukazují pouze procentuální hodnoty.
Tržby ze stažených aplikací v AppStore a Google Play StoreTržby ze stažených aplikací v AppStore a Google Play Store |
I přes poloviční množství stažených aplikací Apple generuje výrazně vyšší zisky. Podle studie jsou příjmy z aplikací zhruba o 75 % větší než u Googlu. Nejvíce placených nákupů realizují uživatelé v Číně, Japonsku a Spojených státech. Majitelé Androidů dávají přednost bezplatným aplikacím, z těch placených mají nejraději hry.
Top 10 nestahovanějších aplikací a herTop 10 nestahovanějších aplikací a her |
Nejstahovanější aplikací byl v roce 2015 opět messenger WhatsApp, který se pomalu blíží k hranici miliardy uživatelů. Následují další tři aplikace od Facebooku, který se jasně stává nejúspěšnějším vývojářem. Mezi hrami kralovaly tituly Subway Surfers, Candy Crush Saga a Clash of Clans.
Článek vyšel na webu MobilMania.cz