Matějovský chce zkusit i kamion

Závodník Michal Matějovský jel mistrovství republiky s Audi DTM. Teď chce navázat na rodinnou tradici v závodním trucku.

Další sezonu na okruzích má za sebou hradecký automobilový závodník Michal Matějovský. Rok 2011 byl pro něj průlomový. V seriálu mistrovství České republiky totiž jezdil v barvách stáje Bohemia Racing se špičkovým automobilem Audi DTM.
„Je to auto stavěný továrnou Audi speciálně pro německý seriál DTM a vymyká se všem ostatním závodním strojům. Je z lehkých materiálů, sedí se uprostřed vzadu. Má obrovský výkon, hodně aerodynamických prvků, použitá je nejmodernější technika. Funguje to spíš jako formule, ne jako cestovní auto,“ říká Stanislav Matějovský, závodníkův otec a manažer v jedné osobě.
Hlavním cílem v sezoně pro Matějovského bylo zvládnout nové auto a naučit se je ovládat. „Když porovnáme první závod, který Michal s tímhle vozem absolvoval, a poslední závod, můžeme říct, že se cíl podařilo splnit. U nás v republice není moc lidí, kteří by s takovým výkonným autem dokázali jet závod,“ pochvaluje si Matějovský.
Hradecký jezdec nakonec v náročném seriálu vybojoval druhé místo. „Mistrovství republiky je víceméně volná kategorie, jezdí všechna auta dohromady. Konkurence je velká, a proto jsem rád, že Michal uspěl. I kvůli budoucnosti. Příští rok to zkusí opět v tomto seriálu, který se pojede i v Polsku, Rakousku a na Slovensku,“ plánuje Matějovský senior.

Ve stopách otce?

V roce 2013 přijde další zlomový moment. „Uvidíme, jak všechno zvládneme, jak na tom budeme s penězi a podobně. Každopádně jsou takové čtyři hlavní směry a jedním z nich bychom se rádi vydali,“ říká Stanislav Matějovský.
Ten by svého syna rád viděl v jednom z prestižních mezinárodních seriálů. „Když se zvládne auto DTM, v cestovních vozech se pak zvládne každé auto. Rádi bychom se dostali do WTCC, případně ETCC. Další možností jsou závody GT, a pak také tahače,“ vyjmenovává možné cesty Matějovský.
WTCC je prestižní světový seriál cestovních vozů, ETCC prakticky to samé v evropském měřítku. V závodech GT jsou okruhová auta ještě víc upravená oproti běžným vozidlům. A tahače? To je kategorie z jiného soudku. Jenže u Matějovských má velkou rodinnou tradici. Stanislav Matějovský dlouhá léta usedal do kabiny tahače na závodních okruzích a v roce 2001 se dokonce stal mistrem Evropy.
„Dá se to tak říct, že bychom navázali na rodinnou tradici,“ přiznává Matějovský. Ale nejde jen o to. „Tahače mají vzestupnou tendenci, je tam velká konkurence, chodí hodně diváků a sponzoři o ně mají stále zájem. Je to samozřejmě oproti cestovním vozům úplně jiný svět, a jak už jsem řekl, jen jedna z možných variant. Ale každopádně by to byla zajímavá cesta,“ dodává bývalý úspěšný trucker. Jeho syn se poprvé sveze v závodním tahači už na začátku listopadu. V Mostě bude testovat závodní renault.