Národ sobě

Českem, Moravó a aji Hanó se vali nová móda: frančize. To je to, že někdo vemesli nějakó blbosť, dá temo méno a drozi se opičijó a eště za to plati.

První bel na náměsti Mekáč. Pak všelejaky elektra a včil, kdež kde kdo vzivá stary čase a dělá novy stary kavárne, došlo aji na tradični česky značke veřejnyho stravováni. České řetězec, českém leďum!

Nebode to dlóho trvat a v Olomóco bode otevřené první bufet řetězo „Koruna“. Spolek přátel mokréch lokťu dostal grant na vebodováni ževyho skanzena české kulture, a tak začal shánět retro pipe a nerez stolke na stojáka z osmdesátéch, abe měl čim vebavit svoje provozovne.

Trocho bel problém dostat do takovéch bufáču aji retro cene - cene jako kdese: pivo maly pivo za 0,80, velky za 1,20. Tož fikaně začale psat jidelni a pivni listek s cenama v eurach a vešle se. Knedle, máčko a sekanó ve sténě originálni kvalitě sehnale v každym správnym diskonto. Včil ož jenom najit správnó provozovno.

Hledale zájemce, keři mají nějaké kvelb, kde se bodó stahovat ledi, co nemaji alchajmra a eště si to pamatojó. Ledi, co mají rádi leskly stole, vuňo rozlityho piva a co se rádi potkávaji skrz naskrz všecke sociálni a asociálni třide.

A protože v každym bufetě a hospodě se člověk dovi névic novinek a tim pádem je to takovy nefalšovany infocentrum, šla radnica přikladem a pro první národni bufetové řetězec veklodila podlóbi radnice. A co vic, dělnické orloj se tak stal nevtiravó reklamó na novó lidovko.

Konečně nějaké pocit, keré Hanáke nevekoleji z jejich zaběhléch koleji.

tonek.melhoba@seznam.cz