Část z plánované sumy už Penta investovala loni v opravě střechy historické dvorany, jež byla v havarijním stavu. Letos by měla přijít na řadu rekonstrukce podlahy. „Precizujeme s Českými drahami rozsah oprav a časový horizont. Máme zájem ukončit rekonstrukci co nejdříve,“ řekl Palička. Zájem o rychlé jednání potvrdil člen představenstva Českých drah Vladimír Bail. „V této chvíli finalizujeme řešení rozporuplných otázek, které obsahují osm let staré smlouvy. Naše stanoviska se sbližují. Požadujeme ale, aby se nádraží začalo opravovat hned,“ uvedl Bail.
Penta od loňska ovládá firmu Masaryk Station Investments, která je 66procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbývající 34procentní podíl vlastní České dráhy. Smlouva z roku 2004 uzavřená firmami předpokládá společný rozvoj území v okolí Masarykova nádraží a následný odkup pozemků v majetku Českých drah. Částka, která z provozu nádraží poplyne MSD, by se měla podle Paličky zvednout z dosavadních zhruba čtyř milionů na 13 až 14 milionů korun ročně.