Na zlínských silnicích to někdy vypadá, jakoby někteří řidiči ani nechodili do autoškoly. Sedmička ve spolupráci s policisty zjišťovala, v čem nejvíce chybují.
1. Nedání přednosti
Nejčastěji řidiči ve Zlíně porušují předpisy na křižovatkách. Zvlášť v noci, kdy jsou vypnuté semafory, je nebezpečná křižovatka třídy Tomáše Bati s Gahurovou ulicí. A to přesto, že tu policisté často hlídají, jestli řidiči zastavují u značky „stop“.
„Žádali jsme v minulosti zlínský magistrát, aby tu semafory fungovaly i přes noc. Nakonec se nám alespoň podařilo prosadit, aby na křižovatku umístili světélkující stopku,“ upozorňuje policistka Jana Bartíková. Řidiči často bourají i na dalších křižovatkách v centru. Mezi záchranáři a policisty se této části města říká „bermudský trojúhelník“.
2. Rychlost
Po pomalém průjezdu přes Zlín řidiči často za městem přišlápnou pedál plynu k podlaze a nebezpečně předjíždějí. „Těžké a tragické nehody bývají na silnici ze Zlína směrem na Vizovice. Řidičům se těsně za hranicemi města uvolní cesta a rozjedou to. Je to zvláštní psychologický efekt. Snaží se dohnat čas, který ztratili v kolonách a na křižovatkách. Podobná situace je na výpadovce na Fryšták nebo Březůvky,“ upozorňuje mluvčí hasičů Ivo Mitáček.
3. Parkoviště
Místem, odkud občas řidiči odjíždějí s nabouraným autem, jsou velká parkoviště, například u Tesca v Malenovicích nebo u nákupního centra na Čepkově. Řidiči tu často ignorují přednost zprava. Většinou to končí pomačkanými plechy, ale kvůli nepozornosti lidí už letos na parkovištích zemřeli dva chodci. V lednu u malenovické pošty a v březnu v ulici Podlesí.
4. Kolony
Na přetíženém hlavním tahu v Malenovicích do sebe často vrážejí auta posunující se v kolonách.
5. Železniční přejezdy
Mezi nebezpečné úseky patří i zlínské železniční přejezdy. „Situaci zhoršuje to, že trať z Otrokovic do Vizovic vede ze západu na východ. Přes koleje se tedy přejíždí buď směrem z jihu na sever, nebo opačně. Řidiči po srážkách s vlakem tvrdí, že je oslnilo slunce nebo že jim svítilo přímo na světla, a proto nešlo vidět, že blikají,“ říká Mitáček. Nejrizikovější je přejezd u Lidlu na Podvesné. Naposledy tu 25. července lokomotiva smetla volkswagen se staršími manžely.
6. Přechody
Do krizové situace se ale nedostávají jen řidiči. Také přechody bývají životu nebezpečným místem, a to hlavně pro chodce. „Vysloveně špatně se jako řidič cítím u výjezdu z parkoviště nákupního centra Zlaté jablko. Není tam před přechodem dobrý rozhled a už několikrát jsem tam brzdila před chodcem na poslední chvíli,“ tvrdí například Martina Žáčková ze Zlína.
7. Cyklisté
Jezdit po Zlíně na kole vyžaduje odvahu. Cyklostezek je ve městě málo a některé ústí rovnou do nepřehledných ulic plných aut nebo dokonce křižovatek, například u Intersparu v Prštném, u cigánovského mostu nebo u Lidlu pod Mladcovou. Několik tragických nehod s cyklisty se už stalo na hlavním tahu z centra na sídliště Jižní Svahy, tedy na ulicích Okružní a K Pasekám.