Stará známá Drtikolova geometrie

Expozice představuje autorův přerod od něžných pozic přes fotografie tvořené převážně světlem až po kompozice, na nichž je lidské tělo pouhým doplňkem. Výstava také zachycuje Drtikolovo střídání typů žen v různých tvůrčích obdobích.
Na počátku dvacátých let společně s něžnými kompozicemi používá křehké modelky, později ke geometrickým kulisám vybírá mnohem výraznější typy žen či pouhé fragmenty těl. Hlavním lákadlem výstavy je fotografie Vlna, jež je nejznámějším dílem autora. Mnohem větším překvapením pro pozorné návštěvníky je ale Drtikolův obnažený autoportrét.
Nahá geometrie představuje solidní retrospektivu díla Františka Drtikola, výstavu navíc doplňují originální kontaktní fotografie (fotografie, které vzniknou osvětlením filmu přiloženého přímo na fotografický papír). Její nevýhodou je ale
využití menších formátů fotografií, které nutí diváka přistupovat velmi blízko.
Kurátor Rudolf Kicken pak zcela rezignoval na jakoukoli přidanou hodnotu. Ačkoli jsou Drtikolovy fotografie atraktivní samy o sobě, většina z nich už byla několikrát k vidění a výstava nenabídne žádný nový význam. Nedávná vídeňská výstava Henriho Cartier-Bressona The Compass in the Eye: America-IndiaSoviet Union dokazuje, že silný kurátor může nabídnout nový pohled i na stokrát viděné a funguje to dokonale. Formálním nedostatkem je naprostá absence textu, který by alespoň stručně informoval o autorovi či konceptu výstavy.
František Drtikol: Nahá geometrie
Galerie Gate
Výstava trvá do 15. května
Hodnocení: 50 %