Stavba nejdelšího železničního tunelu v ČR začne v příštím roce

Příští rok na jaře odstartuje největší železniční stavba v Plzeňském kraji za posledních 20 let. Úsek III. koridoru z Rokycan do Plzně, který přijde na necelých osm miliard korun, bude hotový v roce 2015. Zhruba polovinu nákladů na novou trať, po níž budou vlaky jezdit 160 km/hod., pojme nejdelší český železniční tunel, který bude měřit přes čtyři kilometry.

V připravovaném železobetonovém tunelu mezi Kyšicemi a Plzní budou vybudovány dva tubusy vedle sebe. Tunel bude na úseku Rokycany - Plzeň nejdelší stavbou. „Jakmile odstartuje stavba trati, tak začnou přípravné práce na tunelu. Z hlediska délky je to limitující stavba, která skončí tak na jaře 2015, aby byl čas propojit ji s úseky před a za tunelem,“ uvedl šéf přípravy stavby Milan Majer z plzeňské Správy železniční dopravní cesty, která je investorem akce.

Část III. koridoru z Rokycan do Plzně bude měřit 14,1 kilometru. Ze současné trati, která je dlouhá 20,2 km, povede polovina nového úseku ve stávající stopě. Na koridoru z Prahy do Chebu už jsou hotové úseky z Plzně do Stříbra a z Chebu do Plané. Tento měsíc skončí část Stříbro - Planá, příští rok Beroun - Zbiroh a o rok později Zbiroh - Rokycany. Zbylé části Praha - Beroun a Cheb - státní hranice se připravují.