V Ostravě roste nový nákupní park

Ostrava Retail Point je jedním z mála nákupních parků, které se letos postaví v České republice. Celkem pro letošek developeři oznámili plány na výstavbu 8 - 10 nákupních parků na ploše okolo 50 tisíc metrů čtverečních. Ostrava Retail Point bude mít plochu cca 10,7 tisíc metrů čtverečních, přičemž výstavba prvních 7,7 tisíc metrů čtverečních již byla zahájena. Otevření chystá developer Discovery Group ve spolupráci s 3C REIM ve třetím čtvrtletí letošního roku.

„O tom, kolik parků letos skutečně vyroste, se rozhoduje právě v těchto dnech. Šanci na dokončení v letošním roce mají ty projekty, jejichž výstavba začne nejpozději v dubnu. Na termín zahájení výstavby má kromě počasí velký vliv hlavně zájem obchodníků o pronájem jednotek. Prvních 7,7 tisíc metrů čtverečních Retail Pointu je v současné době ze 70 procent pronajato,“ říká Jiří Kristek, vedoucí pronájmu nákupních parků v Cushman & Wakefield. Poradenská společnost Cushman & Wakefield byla pronájmem projektu pověřena.

Ostrava Retail Point se nachází v Ostravě Třebovicích v sousedství nákupní galerie a hypermarketu Tesco. Nákupní zónu rozšíří o cca 16 - 19 nových prodejen a nabídne sortiment zahradní techniky, elektro (Okay), koberce (Breno), drogerii (Rossmann), chovatelské potřeby, diskotní textil, hračky, vybavení domácností, vzorkové prodejny a další. „Snažíme se o vytvoření symbiózy mezi existujícím nákupním centrem a nově vznikajícím nákupním parkem. Nákupní centrum nabízí hlavně módu a zboží impulzivního nákupu, nákupní park ho pak vhodně doplní zbožím, jehož nákup lidé většinou plánují dopředu. Chceme do Retail Pointu přivést takové značky, které obohatí nabídku v rámci celé Poruby,“ říká Jiří Kristek.

„Hlavním kriteriem při pronájmu Ostrava Retail Pointu je kvalita, proto klademe takový důraz na ideální skladbu nájemců. To bylo také jedním z důvodů odložení výstavby na letošní rok. Stavební práce byly v lednu úspěšně zahájeny a již bylo dokončeno zakládání stavby. V současné době probíhají práce na vrchní stavbě – instalace železobetonových konstrukcí,“ říká Jana Dombaiová, manažerka projektu z Discovery Group. „S dosavadním průběhem pronájmu ploch jsme spokojeni, do zbývajících volných jednotek bychom rádi doplnili sortiment prodejnu sportovních potřeb, studia specializující se na interiér a vybavení bytu a domu, např. kuchyně, koupelny a dlažba, interiérové barvy, tapety, osvětlení a podobně,“ dodává Jiří Kristek z C&W.

Developer již připravuje i výstavbu dalších 3 tisíc metrů čtverečních. Její zahájení záleží především na zájmu operátorů o pronájem jednotek, předběžně se počítá s otevřením začátkem příštího roku. V Ostravě dnes existují čtyři nákupní parky o celkové ploše cca 37 tisíc metrů čtverečních (bez hypermarketů, hobby marketů a prodejen nábytku). Jedná se o Avion Ostrava, Futurum, Ostrava Karolína (developer Intercora) a Sallerova výstavba.