ZOH 2018 - Digitální byznys mění sport | E15.cz

Vše o inovacích

Vše o  inovacích Vstoupit do speciálu

Náš člověk v Pchjongčchangu: Digitální byznys mění sport

Náš člověk v Pchjongčchangu: Digitální byznys mění sport
Chloe Kim
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Viliam Buchert

„Mohla by být nějaká zmrzlina.“ Tato na první pohled nevinná věta s největší pravděpodobností vydělá Američance Chloe Kimové hodně peněz. Proč?

Kimová vyhrála v úterý na olympiádě v Pchjongčchangu závod snowboardistek na U-rampě. Je jí pouhých 17 let. Narodila se korejským rodičům v Kalifornii a je proto hvězdou na obou stranách Tichého oceánu.

A Chloe to umí skvěle i s Twitterem a Instagramem. Podobně jako umělecké celebrity se tím také sportovci mohou dobře živit. „Nejvýkonnějšší“ světové celebrity berou za jedinou fotku s nějakým výrobkem na sociálních sítích v přepočtu statisíce i miliony korun. Bude Chloe Kimová patřit mezi ně? Už se spekuluje, která značka zmrzliny si ji „koupí“ na reklamu.

Náš člověk v Pchjongčchangu: Raškovka za všechny prachy

Kimová napsala svůj příspěvek o zmrzlině v pondělí dopoledne v 9 hodin a 11 minut. Od desíti pak byla kvalifikace její disciplíny, kterou vyhrála. Dokáže se tedy bez problémů soustředit na sport i digitální požitky najednou.

Naproti tomu pět jihokorejských hráček curlingu odevzdalo své mobily trenérům, protože prý by se tím rozptylovaly.

Vše o probíhající olympiádě najdete zde >>>

Za pomoci digitálu se dnes mohou sportovci skvěle živit, protože je na ně upřena obrovská pozornost. Americká snowboardistka Jamie Andersonová, která vyhrála disciplínu slopestyle před čtyřmi lety v Soči i v pondělí v Koreji, vydělává za rok 4 miliony dolarů. Jejími sponzory jsou Visa, United Airlines, GoPro, Audi a Polo Ralph Lauren.

To už za pár fotek na Instagramu stojí.

Autor je spolupracovníkem redakce

Sportovci jsou na sítích podobně vlivní jako youtubeři, říká odborník na marketing

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!