Zápisník Petra Peška: Dopravní revoluce | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak vydělat v těžkých časech

Zápisník Petra Peška: Dopravní revoluce

Petr Pešek

Petr Pešek

V Brně se zjevně rozhodli, že už mají dost posměšků přicházejících z jiných částí republiky a chtějí být opravdu světoví. Zvažují stavbu tramvajového spojení na tamní Vinohrady, což má vzhledem ke kopcovitému terénu připomínat vlnitou trať v kalifornském San Francisku. Ale vážně – bylo by to odvážné řešení.

V Praze naopak další pokus nynějšího vedení metropole o světovost skončil… opět fiaskem. Nápad zavřít pro auta polovinu Smetanova nábřeží, aby se z něj snad stala obdoba barcelonské třídy La Rambla, nedopadl dobře ani z hlediska funkčnosti, natož z hlediska estetiky. Co se na progresivním magistrátu chystá na Pražany za další hezké překvapení?

Metropoli ale jeden úctyhodný dopravní zážitek nicméně čeká. Příští pondělí se opět zprovozní Negrelliho viadukt, unikátní železniční projekt z poloviny 19. století. Směrem od Kladna tak bude možné opět dojet vlakem až do centra na Masarykovo nádraží. A navíc se zachrání pozoruhodná stavba. Takže konec dobrý…

Místo parkovišť a skladů galerie a kavárny. Podívejte se, jak se změní Negrelliho viadukt

Do nové čtvrti v Bubnech pojede tramvaj, jako první vzniká návrh podjezdu pod tratí

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!